Gå til innhold

Prosjekt Audi 80 L 1976mod

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Mja, enda et prosjekt ja... Tenker nok mange av dere nå... :p

 

Denne har tidligere vært et medlem i VACN sin bil, og det er en 1976 modell.

Jeg har gått i kompaniskap med ManiaCoupe på denne, så dette blir på en måte et "Værste"-classicprosjekt... :boxing

 

Grunnet at øknomien min ikke er helt oppe å går enda, så blir det ikke kjøpt inn masse til denne enda... Men, rustsveising og fjerning er 1. prioritet, og det koster ikke så mye penger... : dum :

 

Dessuten har jeg masse deler liggenede som kan brukes på denne, bla spell ny frontfanger uten spylerhorn...

 

Først noen bilder av "Brunhild"... ;)

 

eul_u_db1535c718924ec61f6fefabf99470ad.img.0.jpgeul_u_ca486b016f2f0873dfcb7680013febc0.img.0.jpgeul_u_675afe2c8ca9b2f1828a92d9dd9087ce.img.0.jpgeul_u_4430d30dfb807919be7ce880a817891a.img.0.jpgeul_u_9548776dcdc206682ff44735ab438895.img.0.jpgeul_u_ea3ca52466be51c87bf3461af4d1653e.img.0.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet er rust, og det var en del etter å ha gått gjennom den..

 

Begge forskjemene og v.førerdør MÅ byttes... Dette er vi på utgikk etter...

 

eul_u_b2908173d1ae223ff12ddcd1d42cf66d.img.0.jpgeul_u_55a04754f44e668db14fae8b700b1d90.img.0.jpg

 

Spesielt på høyre side foran ved hjulbrønnen var det mye rust...

Innvendig fra coupèen:

 

eul_u_9758fe0d42f33f3eb11cb21ca08e05a5.img.0.jpg

 

Fra andre siden:

 

eul_u_877674569fa33973b83456acf15f2289.img.0.jpg

 

Her er inne i hjulbuen i bakkant...

 

eul_u_89c7f1d34113e3e198a19b29d2778a2f.img.0.jpg

 

Innsiden av skjemen fra motorrommet...

 

eul_u_37d57e43fca5c60d240e8147d37a82c7.img.0.jpgeul_u_c490ed2d24f3ed3261d49edc380b3c9b.img.0.jpg

 

Også var det litt rust på kanalen i bakkant på v.side, og helt nede på hjulbuen på høre side...

 

eul_u_6993de3b193997e99a7a0d546d9f4bed.img.0.jpgeul_u_d50917529ca06ad2572e61819f7ffc8f.img.3.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers var det en del lakkrust, men ikke noe alvorlig... Var faktisk hel og fin i bagasjerommet...

 

Bilen var tight å kjøre, og motoren gikk som ei klokke...

 

Og noe positivt var det også bla. km.stand

 

eul_u_18317eb687df961f71edb86426b3d8d7.img.0.jpg

 

Nesten ikke rust i koffertrommet, og dette er normalt en svakhet på disse bilene...

 

eul_u_068e4c3c9b6c3d5f8055f21d1a7c565d.img.0.jpg

 

Ellers var det en farge som jeg ikke tror det går så mange av nå om dagen...

 

eul_u_25f0979a9a0c015413d9adc1b6c70978.img.0.jpg

 

Planen med denne er å sette den tilbake til 100% orginal stand (nesten).

 

Den skal få samme senking som "Michele" og så skal stålfelgene sandblåses, lakkes og breddes i forskjellig rekkefølge... :p

 

Bytte frontfanger (er den gamle til GT'n faktisk) og så vurdere vi å sette tilbake de enkle lampene som er orginalt på denne...

 

Også må selvfølgelig bilen helllakkeres...

 

GT/GTE spoiler er også noe vi hungrer etter å få tak i... : klø :

 

eul_p_425aeb6f17e9a.img.0.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens jobb... :bump

 

Tok av framskjermene idag for å få en bedre oversikt over hvor ille det var med rust bakom der...

 

Høyre side...

 

eul_u_0a05412006565ee6464454fa43b0b7cd.img.0.jpg

 

Venste side...

 

eul_u_546c0c3d2a6fc10c0ecd26455156acc9.img.0.jpg

 

Mye sika på venstre siden, skikkelig jallamekk... Her har det vært noen luringer og jobba tenker jeg...

 

Her ser man litt mer etter at all sikaen er fjernet...

 

eul_p_42e0138445f9a.img.0.jpg

 

Og her ligger noe av det som ramla ned eller ble fjerna...

 

eul_p_42e013d73f4c3.img.0.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte idag å gå for enkle lykter, siden jeg har et helt delelager å ta av så hadde jeg faktisk dette liggende... Den helt nye fangeren prøves også på...

 

eul_p_42e012c166741.img.0.jpg

 

Men på delelageret lå det noen andre ting som ManiaCoupe kommer til å sette pris på... Nye rep-plåt til bilen, mesteparten av rep-plåt på v.side hadde jeg liggende... ;)

 

eul_u_bee080837dbe264b757791e3d26a7c86.img.0.jpgeul_u_fe225c87fe9fee346566934ebafd85a4.img.0.jpgeul_u_53ae4bcee4dfcc8f751984ed9bf60234.img.0.jpg

 

Huffa fy hvor mye sars det var på denne siden her... : bh :

 

eul_p_42e014e2d2c63.img.0.jpgeul_p_42e0148947697.img.1.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorrommet forøvrig er veldig bra, ser ut som rusta bare har stoppa.Nesten en rett strek som skiller rust og ikke rust... yodude

 

eul_p_42e01264f1634.img.0.jpg

 

Til slutt begynte jeg med å slipe alle de små rustflekkene, er ikke så mye rust ellers på bilen... Men det som er må jo taes...

 

Etter sliping...

 

eul_p_42e0164601a8e.img.0.jpg

 

Så nå er Brunox påført og slipingen fortsetter i morgen... Devil

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, morro med gamle vag, nabon har en sånn en som hverdagsbil :) kunne jeg fått kommet med ett tips? Jeg slutta å bruke Brunox da plutselig lakken srakk der jeg hadde spakla.. det viste seg at spakkelet hefter på brunox.. rev av spakkelet og der var overflata like fin, så jeg har slutta å bruke brunox, har begynt å bruke "chemsearch chelade" og spiez hecker primer (rød) over den igjen det har jeg ingen problemer med... bare ett tips :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår