Gå til innhold

gti kam på 1.8 forgassermotor

Ranger emnet

RoFFen

Anbefalte innlegg

Nå er jeg spent.. har lest haynes boka opp og ned, og har finni litt av hvert av informasjon her på forumet. men det jeg lurer på er om kammen fra en EV motor (gti) går på en RP (forgasser) motor??

Forskjellen på den originale og gti kammen er ganske drastisk! 5mm på det høyeste partiet og 4mm på det "flate" partiet.

Har lest om flere som har gjort det her på forumet, men er det noen som har no erfaring?!

Legger inn litt haynes info:

EV Motor:

Innsug åpner: 2 grader BTDC

Innsug lukker: 45 grader ABDC

Avblås åpner: 45 grader BBDC

Avblås Lukker: 8 grader BTDC

RP Motor (Min):

Innsug åpner: 5 grader BTDC

Innsug lukker: 41 grader ABDC

Avblås åpner: 37 grader BBDC

Avblås Lukker: 1 grader BTDC

Har en delemotor Gti som jeg trudde var en PB eller PF, men det viste seg å være en EV. PB/PF kammen er litt mindre kvass enn EV typen.

Kommer ventilene til å banke ned i stemplene?

Hva må evt. gjøres for å få kammen inn i motoren min...??

Det går ikke ann å bytte blokka da brennkamrene står feil i forhold til hverandre. Blir så høy kompresjon at man kan kjøre på disel, Så jeg er ganske desperat etter svar og innlegg. :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge begge kammen er laget for samme typen løftere ( haudrauliske eller vanlige ). Så skal disse pass om hverandre.

Kan høres ut som om dine ikke gjør det siden den ene har så mye mer løft.

Haudrauliske løftere kom i 86.

Sjekk uansett at motoren kan snurres greit rundt ( dra den rundt med fast nøkkel på veiv ) før du starter for å sjekke at det er kalringer rundt om kring.

Start ikke motoren før minst 30 min etter at du har hatt av kam.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal gå greit dette.. husk at gasser motoren ikke overlapper mellom ventiler og stempler når reg-reimen ryker engang.. så med stempel på topp og vetiler i bunn er de ikke nær hverandre.. så er en god del å gå på..

skal passe..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider