Gå til innhold

Risting i ratt

Ranger emnet

tryfoss

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 98 mod BMW 528 hvor jeg har problemer med risting i rattet.

Dette skjer stort sett i hastigheter fra 80-90 km/t samt nedbremsning fra 80+ km/t. Ristingen er ikke veldig kraftig, men temmelig irriterende.

I tillegg hører jeg en slags klanke-lyd fra venstre side foran når jeg kjører over visse typer ujevnheter i veien. Det føles som om det blir verre når jeg har vridd på rattet samtidig som jeg kjører over slikt.

Skiver foran + klosser og støtdempere foran er byttet.

Jeg har også vært innom 2 verksted, men de sier at den er fast og fin i alle stag.

Jeg har også prøvd å avbalansere hjulene, men dette ser heller ikke ut til å hjelpe.

Noen som har noen tips? :-)

BMW 530dA 04 mod

(x) BMW 528iAT 98 mod

(x) BMW 520i 89 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen får jeg dreiet av dem a?

du må buke en dreiebenk som er einet for dering av bremseskiver/tromler.svart få verksted som utfører dette i dag. du må nokk se deg om etter nye skiver. dritt bak på bremseskivens anleggsflate mot spindelen kan føre til ujevn montering av bremseskiver.. res dette området godt når du bytter skiver. vil kanskje hjelpe noe...

et tips. sjekk akslingene dine.. har de fått seg en trøkk kan dette skape kast ved høye hastigheter.

Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer med risting på Volvo 740'n min.

Jeg tok med meg spettet, la meg under, og begynte å virkelig Bryte på Opphengskula mi... og tata! Kula bevegde seg Nesten UT av Skåla si!! damndamn

Etter jeg bytta bærekula, ble alt borte=) Bytta på begge sider i samme slengen jeg.. hadde gått 320 000 den også :rolleyes:

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider