Gå til innhold

Hvem skal på Åltreffet, 27 August (Lørdag)?

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja jeg og DaButcher har avtalt å kjøre i kolonne fra bergen.. inkl. noen runder I bergen.. flere som er med? (ja! jeg kjører 17mil ekstra hver vei for å vere med på det.. kom igjen pingler! lavik-oppedal og nordhordalandsbroen pluss en masse bompenger i ringen i bergen!)

242 R6 220HK med automat

242 FK 170, Max 180 med manuell

bare lufte og skifte bremsevæske, samt lodde på igjen ledningene til lambdasonden så er vi klare.. samt nye endeledd, styresag og forstillingskontroll.. en ny felg og et nytt dekk.. lol blir dyrt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er glad jeg ikke dro jeg, først så dreiv jeg og moterte el vifte på radiatoren, da fikk jeg jo hull i radiatoren, så den måtte byttes, når jeg fikk bytta den på lørdagsmorgen og skulle ta en test tur for og se, så stoppa motoren... hadde da fått dårlig kontakt i tenninsgmodulen, når jeg da etter 10 min kløing i hue langs veikanten endelig fikk starta så hadde girspak staget som gjør at man får gira hoppa ut, heldighvis så sto bilen i gir så jeg fikk kjørt hjem, fikk tak i nytt i går, så det kunne jo ha blitt en artig tur til ål med kun 5te gir det da...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er glad jeg ikke dro jeg, først så dreiv jeg og moterte el vifte på radiatoren, da fikk jeg jo hull i radiatoren, så den måtte byttes, når jeg fikk bytta den på lørdagsmorgen og skulle ta en test tur for og se, så stoppa motoren... hadde da fått dårlig kontakt i tenninsgmodulen, når jeg da etter 10 min kløing i hue langs veikanten endelig fikk starta så hadde girspak staget som gjør at man får gira hoppa ut, heldighvis så sto bilen i gir så jeg fikk kjørt hjem, fikk tak i nytt i går, så det kunne jo ha blitt en artig tur til ål med kun 5te gir det da...

går fint det.. pell vekk girstangen. bruk en forlenger ellerno til å vri girkassen ut av veien så du får hånden ned i hullet og viss du da har en noe frisk og tight girkasse kan du da gire med å skyve og dra i staget. samt vri på det.. tenk omvendt av H'en på girstangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går fint det.. pell vekk girstangen. bruk en forlenger ellerno til å vri girkassen ut av veien så du får hånden ned i hullet og viss du da har en noe frisk og tight girkasse kan du da gire med å skyve og dra i staget. samt vri på det.. tenk omvendt av H'en på girstangen

da lar jeg heller være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med rabatt der gitt, de prøver vel heller å ta ekstra :fingers:

Men så klart et alternativ, selv om å få skilter ikke er selve problemet.

Er vel heller at bilen står uten motor og interiør nå heyyou

Interiør er for pyser!!

du har god tid på deg å montere motor! 27. August er jo 24 dager til!

Eller, du bør jo ha den klar til 23 august og du får vel ikke gjort så mye i dag.

22 dager! sykemeld deg fra jobben :p

Marius242R: så jeg deg i nesttun sentrum i går?

ellers, volvofolk fra hordaland og omegn: kolonnekjøring, kom an folkens :)

aplejohn: haried, kan ikke du kjøre sammen med locked til bergen?

er vel samme veien dere kommer, med mindre jeg tar helt feil?

lms: åltreffet er jo om 24 dager, så du har plenty tid å montere ny girstang/nytt lager, whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiør er for pyser!!

du har god tid på deg å montere motor! 27. August er jo 24 dager til!

Eller, du bør jo ha den klar til 23 august og du får vel ikke gjort så mye i dag.

22 dager! sykemeld deg fra jobben :p

Marius242R: så jeg deg i nesttun sentrum i går?

ellers, volvofolk fra hordaland og omegn: kolonnekjøring, kom an folkens :)

aplejohn: haried, kan ikke du kjøre sammen med locked til bergen?

er vel samme veien dere kommer, med mindre jeg tar helt feil?

lms: åltreffet er jo om 24 dager, så du har plenty tid å montere ny girstang/nytt lager, whatever.

åja, jeg trodde det var i helga jeg da :P

skal uansett på løftebukk med bilen i dag, så da ordner det seg nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, jeg trodde det var i helga jeg da :P

skal uansett på løftebukk med bilen i dag, så da ordner det seg nok ;)

hmm, har du innåndet for mye bensin?? hehe..

alle bør klare å få bilene kjørbare til denne tiden, med mindre de har store økonomiske problemer og deler som er umulig å få fatt i.

alle får neppe bilene så strøkne som de vil ha dem, men: jeg mener noe av det kuleste med biltreff, er at folk kommer med halvferdige biler, som du da ser igjen neste treff, "ferdige". Så kan du se hvor mye folk virkelig har gjort med bilene.

Det er kulere å ha en bil som er bygget skikkelig opp i ditt eie, enn å kjøpe en som er ferdig bygget opp.

den ferdige oppbygde er sikkert billigere, men du har jo mindre affeksjonsverdi til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært med fra bergen om jeg hadde hatt lappen :biker

Så eg må pelle meg heim te sogn på fredagen og kjøre med han far te ål...

Men jeg kommer iaff!!

blir vel femte året på rad :peace: !

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider