Gå til innhold

Tuning Av Civic VTI

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på hvordan man chipper en Civic VTI.

Skal chippe en og lurer på hvilken chip man kan benytte og eventuellt hvor man kan få tak i en.

Er det verdt å kjøpe et effektannlegg også?

Tenkte at jeg skulle ta meg en tur i nord sverige siden dette er nermest der jeg bor.

Noen som kan hjelpe meg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Dro til Sverige en tur. Var å snakka med noen som dreiv med multichipping. Tror det var det det hette. Uansett bilen er chippet opp uten å overdrive 12 hk. Han hadde mulighet til å fjerne turtallssperra, men fikk noe bug med nedlastinga fra england. Dermed dro vi hjem med chip og turtallssperre. Neste steg er å kjøpe effektannlegg å turbo. Sies at vti`en tåler 380 hk. Har litt vanskelig for å tro d. Er det noen som vet.... Lurer på turbo til 1,3dx også. NOEN SOM VET........??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TMIKKEL

Neste steg er å kjøpe effektannlegg å turbo. Sies at vti`en tåler 380 hk. Har litt vanskelig for å tro d. Er det noen som vet.... Lurer på turbo til 1,3dx også. NOEN SOM VET........??????

Hmm, hvis du tenker 2ganger på det der så vil jeg si at det høres mye ut, samt at det er ikke sikkert at 2like motorer vil tåle like mye ladetrykk (hente ut like mye hk).

Man regner vel med at man kan ta ut 300hk av en b16a motor uten innvendige modifikasjoner med turbo og nye dyser. Men det avhenger jo som sagt fra motor til motor.

Skal du ha mere så er det å sette inn borre ut og sette inn "sleeves", nye råder, stempler osv å lade noe hinnsides etter dette ;)

Mvh David Vingerhagen

Kjører en rød crx vt moddet med bremser og R dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider