jødahl Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Jeg har en forsterker (linken), og lurte på hvordan høytalere det er å anbefale til den. Har null peiling på bilstereo, så blir fornøyd med all den hjelp jeg kan få :D http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=49_50&products_id=308 Siter 92 BMW 325i 94 VW Golf 1,8S [x] 01 Subaru impreza WRX [x] 92 BMW 318is [x] 87 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fritz Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 høytaler er en høytaler er en høytaler... og utifra det mine venner sier om Boss....så kan du hive på hva som helst til den sterkern der... Siter [-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34 eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS] (Ja, er hekta på "Initial D" anime serien) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Fint om noen kunne linket meg til noen bakhøytalere, gjerne front også :D Siter 92 BMW 325i 94 VW Golf 1,8S [x] 01 Subaru impreza WRX [x] 92 BMW 318is [x] 87 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Etter hva jeg kan se står det en klar ("gjennomsiktig") sikring på den, altså en 25A-versjon. 13,6V (spenningen i bilen) ganget med 25A (sikringen på forsterkeren) gir 340W, som du kan dele på to ettersom 50% blir omsatt til varme mens de resterende 50% blir lyd.. med andre ord ca. 2x85W, noe som bør gi ca. 200-250W brokoblet. Røfft sett. Høyttalere med normal følsomhet skal gå helt greit. 85W gir langt mer lydtrykk enn de fleste tror. Bare unngå de minst følsomme sakene. Og spar pengene til bakhøyttalerne og legg dem i noen gode fronthøyttalere istedet ;) På den måten kommer du mye nærmere elementene, samt at du får langt mindre reflekterende flater mellom. Enkelt forklart: du får mer lydtrykk for pengene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 høytaler er en høytaler er en høytaler... Not even close ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Hvilke størrelser osv må jeg ha da? :) til front og bak. Eller er det veldig forskjellig fra bil til bil? Siter 92 BMW 325i 94 VW Golf 1,8S [x] 01 Subaru impreza WRX [x] 92 BMW 318is [x] 87 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Jeg har allerede rådet deg fra bakhøyttalere, men om det er det du vil ha, så ok :) Hva slags størrelse du vil ha kommer helt an på om du skal montere dette i originaluttakene eller f.eks. lage nye dørsider osv. Du bør gi oss mer info å gå på her.. hvordan ønsker du at dette skal spille, hva slags musikk hører du på, hva har du fra før av, osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Burde jeg ikke ha bakhøytalere i det hele tatt da? Jeg hadde egentlig tenkt til å montere i det org. uttaket ja :) Er ikke ment som noe sykt anlegg dette, men mer som et midlertidig opplegg :D Jeg hører på Trance :D Så hvis jeg skal bruke de org. "høla" hvilke størrelser på høytalerne bør jeg da ha? Siter 92 BMW 325i 94 VW Golf 1,8S [x] 01 Subaru impreza WRX [x] 92 BMW 318is [x] 87 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Vel, om du skal ha bakhøyttalere eller ikke er jo helt opp til deg, men rent lydmessig vil jeg sterkt fraråde deg det. 1. som sagt, med bakhøyttalere vil du få et ekstremt rotete lydbilde, dersom man i det hele tatt kan kalle det et lydbilde. Du kan risikere at enkelte frekvenser blir "nullet ut" når lydbølgene fra høyttalerne bak møter lydbølgene fra høyttalerene foran, noe som resulterer i ujevn frekvensgang. I tillegg har du så mye dempende materiale mellom ørene dine og bakhøyttalerne at du må øse ut mer effekt for å oppnå samme lydtrykk som høyttalerne foran, noe som kan bety sprengte diskanter eller nedsatt hørsel for baksetepassasjerene. 2. Enkel matematikk. Et par høyttalere til 1000,- vil gi deg mer for pengene enn to par høyttalere til 500,-. 3. Det er kortere avstand fra fronthøyttalerne til ørene dine, noe som vil si at du ikke trenger å skru så høyt opp, noe som igjen fører til at forsterkeren din har mer å gå på om den skulle trenge det. Forutsatt at dette skal stå i BMWen i avataren din: Et par Peerless Definition 5" bør passe fint i originaluttakene nede foran døra. Diskanten kan du prøve deg frem til monteringen på, men montert i dekslene til sidespeilene og vinklet mot deg KAN være helt ok. Men som sagt; prøv deg frem. Bare du vet hva du synes blir best. Et Peerless Definition 5" sett koster 1498,- hos Dynabel EDIT: 5" KAN høres vel lite ut, men gi det en lytt før du løper ut å kjøper mer. Et godt frontsett med egen forsterker kan spille bedre enn du tror. Selv om det er en Boss... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fritz Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Not even close ;) på en BOSS sterker...jo Siter [-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34 eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS] (Ja, er hekta på "Initial D" anime serien) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Sier DU, som kjører Siræva? :wonder :D Neida... Dersom du mener det, skal du få lov til det... Han spesifiserer selv at det ikke skal være noe kanongreier, og jeg tror absolutt forsterkeren kan være tilstrekkelig, om ikke annet. Uansett har han allerede forsterkeren, så det er bedre å hjelpe der man kan enn å disse det han uansett har handlet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet Juli 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Ja, det var heller ikke meningen å kjøpe noen super forsterker. Skulle budsjettere litt, ettersom jeg skal ha meg værre anlegg etterhvert:D Var mer for å kun få lyd i bilen. Siter 92 BMW 325i 94 VW Golf 1,8S [x] 01 Subaru impreza WRX [x] 92 BMW 318is [x] 87 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg