Gå til innhold

Har noen små problemer

Ranger emnet

Svenn-Are

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et par problemer med motoren min, og lurte på om noen vet hva jeg kan gjøre med det.

1) Motttoren blir for varm. Det er en b230ft som sittter i 240. Hva kan årsaken til det være? Kan det være at jeg har intercooler og ac radiatoren foran radiatoren til motoren??

2) Feil lamda verdi. jeg får for høy lamda verdi, tror de sa at den var på 12 eller noe. betyr ikke det at jeg får for lite bensin? Hva kan vere galt og hva kan jeg gjøre for å fikse det? Holder det med å bruke bensin pummpe og bensin slangene ifra gamle motoren(b230f)?? eller må dette byttes?

alle svar tas godt imot...takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har et par problemer med motoren min, og lurte på om noen vet hva jeg kan gjøre med det.

1) Motttoren blir for varm. Det er en b230ft som sittter i 240. Hva kan årsaken til det være? Kan det være at jeg har intercooler og ac radiatoren foran radiatoren til motoren??

2) Feil lamda verdi. jeg får for høy lamda verdi, tror de sa at den var på 12 eller noe. betyr ikke det at jeg får for lite bensin? Hva kan vere galt og hva kan jeg gjøre for å fikse det? Holder det med å bruke bensin pummpe og bensin slangene ifra gamle motoren(b230f)?? eller må dette byttes?

alle svar tas godt imot...takk

1) Her er det vel mest nærliggende å begynne med å bytte termostat, hvis alt annet fungerer som det skal.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå her jeg fått fikset varme problemet. byttet til sommer termostat. det hjalp veldig det :)

det som er rart er att co og alle de andre verdiene er riktig men ikke lamda verdien?? synes dette høres rart ut men det er det jeg fikk beskjed om av de som målte. kan dette ha noe med at jeg kjører med orginalt ladetrykk og chip???

Lenke til kommentar
Del på andre sider