Gå til innhold

Råd og tips om BMW 325 E30

Ranger emnet

slayer

Anbefalte innlegg

Hello

Har lurt på å få tak i meg en slik en, så jeg har en bil alene. :)

Hva er det lurt å se etter når man skal kjøpe en sånn bil?

Har hørt at den "nye" typen kom i 87-88? Så jeg skal iallefall ikke ha noen eldre enn det.

- Hvor er det pleier å komme rust?

- Hvilke slitedeler (deler generelt) skal jeg være obs på at er i orden?

- Er det normalt at disse motorene tikker litt? Bare litt altså.

- Osv osv..

Hva er riktig pris på en 2 dørs, mest mulig strøken 325i med lav km (under 200.000km?) nå til dags?

Og er det noen som vet om ett godt eksemplar?

Har kikka på autodb og finn men det er ikke rare utvalget.. :)

Takker for alle svar om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat kjøpt meg e30 nå, bilen er registrert som 320, 86 modell.

den har 325 motor, m3 clutch, gts stayling, ny lakkert, skinn stoler, den har gått 220 000km. jeg betalte 20000 for den.

88mod---> er jo de beste , men seff også de som er mest sjeldne!

rust kan det spes være i bagasjerommet, torpedoveggen, takluka og under batteriet..

det tikker litt i så å si alle m20 motorer jeg har hørt!

lykke til :)

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ruster oftest i bagasjerommet, hjulbuer, takluka, torpedo veggen, bensintanken, bakstillinga, bak skiltet fra 87 og nedover. Har sett mange biler som det er rustet hull sånn at vann lekker inn på gulvet i førersiden, da det er rustet hull bak der pedalene står utvendig.

Er normalt at motorene tikker litt ja :)

88 modellen kom med Motronic Tennings system.

Den har en annen fanger bak som går lenger ned, bredere lykter bak, linselykter foran, deksel der som skiltet står bak for å hindre rust. Mere kommer jeg ikke på. Men ville åsså valgt 88 modell :)

BMW MPOWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ruster oftest i bagasjerommet, hjulbuer, takluka, torpedo veggen, bensintanken, bakstillinga, bak skiltet fra 87 og nedover. Har sett mange biler som det er rustet hull sånn at vann lekker inn på gulvet i førersiden, da det er rustet hull bak der pedalene står utvendig.

Er normalt at motorene tikker litt ja :)

88 modellen kom med Motronic Tennings system.

Den har en annen fanger bak som går lenger ned, bredere lykter bak, linselykter foran, deksel der som skiltet står bak for å hindre rust. Mere kommer jeg ikke på. Men ville åsså valgt 88 modell :)

Supert svar!

Hva er max man burde legge i en slik bil?

Med lav km.stand og så størken som det er mulig å få disse, begynner jo å dra litt på åra nå..

Sett 2dørse til 60-70 tusen.. Syns det er litt mye for en såpass gammel bil, men hva vet vel jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger ganske mange 2 dørs rundt 60tusen ja. Jeg lurer på å kjøpe en selv etterhvert. Men skal jeg betale 60tusen får den skal den være STRØKEN åsså, minimalt med rust, liten km stand, fine felger.

Har kikka en del på denne, men synes det blir litt dyrt.

http://www.motorborsen.no/ab2/search_hmaAuto.wa?_cmd=view&id=161561&amsTypeOffset=80

BMW MPOWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider