el`satanical Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Et kjapt spm: Jeg får nå strax nye felger til camryen (alufelger), kan jeg da bruke de samme muttrene som står på stålfelgene? Dersom jeg ikke kan det, hva tror dere det koster for nye muttrer? Eventuelt, dersom noen har noen liggende som passer så ikke vær beskjedne :pray Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tracid@portalen.no Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Bare å bruke samme muttere. Bare husk at alu må etterstrammes mye oftere enn stål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Vi får vel bilder da?? Ekke akkurat så stort utvalg av brukte felger til disse bilene, og boltesirkelen er litt for ukurant til at jeg gidder kjøpe nye felger til den.. Kjøpte noen brukte skoda alufelger jeg da.. The Edge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Mener at det skal være noe om å bruke forskjellige metaller om hverandre og at dette ikke er så heldig (tenker på at disse reagerer med hverandre). Veit ikke noe slikt jeg kan svare selv menne kan umulig tro at bolter er så dyre. Hvorfor ikke kjøpe nye så er du på den sikre siden? Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Du skal være litt forsiktig med å bruke de samme boltene på aluhjul... En på forumet her opplevde følgende: sånn går det med stålbolter på alufelger..heldigvis hadde jeg veldig lav fart..hehe..gikk jo greit..ingen skader..bare noen få riper på innsiden av felgen. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Ekke akkurat så stort utvalg av brukte felger til disse bilene, og boltesirkelen er litt for ukurant til at jeg gidder kjøpe nye felger til den. The Edge 5x100 er vell ikke så veldig uvanlig... Kan nevne bla. Golf 4, Audi A3 og Golf 3 VR6 ------------------------------- Med tanke på hjulmuttere så er det viktig at annlegsflata til mutteren er lik med den i felgen. er det for eksempel kon i felgen må du bruke muttere som har kon. De fleste stålfelger har bolter med rund tupp, men det er også mange alufelger som har dette, å da er det ingen problem å bruke de gammle boltene. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Da jeg gikk fra stål til alu-felger fikk jeg med nye muttere på kjøpet. Er det ikke hvis man fester felgene med bolter at det nærmest er full krise hvis man ikke skifter de samtidig? Trodde ikke det var like nøye med muttere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Om det er mutter eller bolt er uvesentlig, bare den passer sammen med felgen. det er ikke sånn at du får med alu bolter/mutter til alu-felger. tenk dere hva som hadde skjedd med en alu bolt/mutter som er skrudd inn i stål gjenger. Den hadde Irra fast og i værste fall knekkt når den skulle skrues ut. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Skaff deg muttere til alu-felgene. Høyst sannsynnelig så er det forskjell i bl.a. koningen på mutterene på stålfelgene i forhold til alu-felgene. Mistet mutterene til mine stålfelger og trodde jeg kunne bruke mutterene til alu-felgene, men både merkeverksted og Torshov bil frarådet meg dette og fortalte at jeg måtte kjøpe nye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 MAn får spesielle muttere til alu felger, disser er bredere i koninga, setter du på tynne stål bolter / muttere kan du risikere at felgen glepper over bolta. Er en billig investering å kjøpe de bolta. Burde kanskje kjøpe låsebolter og, om felga er verdt litt. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juli 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Eysan, litt uenighet her ja ;) I og med at felgene er brukte, etc, så må jeg kanskje vente til jeg får felgene før jeg kan kjøpe nye muttrer da.. Felgene er av merke TSW om det skulle bety noe. Tror jeg går for nye muttrer, vil jo helst ikke miste hjulet :P TheEdge: Det er sant som det blir sakt her, boltsirkelen er egentlig ganske så kurrant (syns jeg selv, 5x100), vet mange biler som har samme, bla mange av de nye vW/audi bilene. Men jeg kan ta bilde når felgene er på ;) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Aldri bruk stålfelgmutter på alufelg. alufelg skal ha egene muttere...jobber på verksted å har sett hva som skjer hvis man ikke bruker riktig bolt. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Eysan, litt uenighet her ja ;) I og med at felgene er brukte, etc, så må jeg kanskje vente til jeg får felgene før jeg kan kjøpe nye muttrer da.. Felgene er av merke TSW om det skulle bety noe. ;) Har TSW Reflex selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Eysan, litt uenighet her ja ;) Er ikke uenighet, er bare at dem som ikke vet ikke klarer å holde kjeft, som vanlig :bump Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juli 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 Er ikke uenighet, er bare at dem som ikke vet ikke klarer å holde kjeft, som vanlig :bump Hehe, forum :popcorn Fastone: Tror mine heter TSW Evo-r. Det ligger ivertfall et sett slike på bruktmarkedet her, de ser helt like ut bare at mine ikke har senterbolt, selvfølgelig ;) OG er bare 15" Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg