El benny das Turbos Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Har noen kamerater som har 740 med b 230et, de kjører på ca 0,7 kg i trykk. Men hvis du gasser litt for fort i 3,4,5 kutter den under 3500 omdr.. Kan det være lmm som har tatt kvelden ? eller får den ikke nokk bensin bare ? På forhånd takk Siter *Escort mk2* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 juster ned turbotrøkket litt.. dreiv å justerte litt på wastegatestaget hær om dagen, å ca på 0,7 bar så kutta den på rundt 4000omdr når jeg ga full gass! så jeg justerte den tilbake litt til rundt i overkant av 0,6.. gikk bra da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
naits101 Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 jeg slet med det samme problemet.. årsaken min var at jeg hadde ett bittelite hull i intercoolern.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Har slitt med samme problemet, konklusjonen ble att man ikke skal kødde med turbotrykket å uchippa bil. Det sitter 2 ladetrykksperrer på bilen, en trykkbryter i pedalhuset og elektronisk i styrenheten. Den kutter tenninga når signalet fra LMM blir for høyt, for å sjekke om det er den sperra som kødder kan du stramme fjæra på LMM så den ikke gir så høyt signal, mn husk att motoren går til h.... om du kjører lenge med feilinnstilt LMM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Har ikke no me trykket å gjøre, motorn din får ikke nokk luft, monter filter lr prøv me åpent filter, lr bytt til 3" LMM ved høyere trykk ;) men du kan seff ikke lade uendelig da bensin tilførsel blir for svak! men da bare byttes til boch lr Gr.a pumpe :D Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Har ikke no me trykket å gjøre, motorn din får ikke nokk luft, monter filter lr prøv me åpent filter, lr bytt til 3" LMM ved høyere trykk ;) men du kan seff ikke lade uendelig da bensin tilførsel blir for svak! men da bare byttes til boch lr Gr.a pumpe :D Hvor får du tak i 3" lmm? Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Hvor får du tak i 3" lmm? lage selv eventuelt, ta et 3" alu rør ect, å sett LMM delen i der, de er ikke store greiene, lr ta fra Audi S2/S4 lr lignede! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S8AN Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Er det en m46 girkasse ? (4 trinn med overdrive) Det KAN være overdrive releet som kødder, det er med og styrer bensinen på et vis.Det kødda på min en gang. riv det ut og se om det blir bedre. (bil vil da ikkje gå i overdrive) Mvh Jensen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Du mener den såkalte momentbegrenseren? Den er bare å koble forbi, sitter på kassa under bilen, lett tilgjengelig. Er vell en trykkføler som står i ODn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Jin Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Trodde at det var ladetrykk's sperre jeg på rundt 0.7 hvis den ikke er chippa. og i tillegg den mekaniske ladetrykks' sperra som er ved pedalene, som nevnt tidligere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Trodde at det var ladetrykk's sperre jeg på rundt 0.7 hvis den ikke er chippa. og i tillegg den mekaniske ladetrykks' sperra som er ved pedalene, som nevnt tidligere tja stemmer nokk d, den kan levere o.8 bar på MAX, me mindre du tar av slangen på komprsor huset :P men de blir for stor strøm for bi LMM, så ved større rør dim der eks 3" villi ikke den få signal om at d er for "mye" å derme ikke kutte tenninga =) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Ehhh... Større rør gjennom LMM =mere luft og mindre signal??? Hjernen i innsprøytninga doserer trossalt bensinmengde etter det signalet, det vil da føre til att den får for mye luft i forhold til bensin å dermed blir man en motor fattigere. :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Ehhh... Større rør gjennom LMM =mere luft og mindre signal???Hjernen i innsprøytninga doserer trossalt bensinmengde etter det signalet, det vil da føre til att den får for mye luft i forhold til bensin å dermed blir man en motor fattigere. :drive2 ja hallo vet d da, men kann ikke sette et rør igjenom LMM da, er jo faan me mm vi snakker om de de tråene er, men ved større rør rim RUNDT kan du tilføre mere luft uten at signalet blir større enn de ville blidt me me org "rør" der LMM'n står! sjønner? Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Hvilken tråd? På B230ET er det vell LMM av klafftypen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Hvilken tråd? På B230ET er det vell LMM av klafftypen. oi da, var helt opphengt i FT/fk jeg, da blir d værre viss et'n har klaff type! da skal jeg gi meg jeg =) :thumb Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.