Gå til innhold

DINE rundetider på Rudskogen

Ranger emnet


Gringo

Anbefalte innlegg

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har bladd igjennom de siste sidene, og fant ikke noen tider som var åpenbart bløff.

 

Det må i så fall være å kjøre 1.11 med 24 år gammelt orginalt understell på en "Audi Porsche".

None flere specs her mr Sveina ? R-dekk ?

 

Porsche 924 1982

2,0 l. 8v 125 HK/165 Nm

4-trinns kasse

Original i understell, ikke stabstag bak

205-55R15

1160 kg

Lav 1,11 min.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm vi kjørte en god del på Rudskogen på nittitallet...

Ble klokka på en sånn gatebil dag til 1.08.00 flere runder faktisk. Og bilen var en 83 modell Sierra 2,8 med kappa fjører, 14 toms hjul med mye luft og hard svingkjøring....

Dette var vel i 98 eller 99.

 

Høres ikke så sansynelig ut det du sier der, vis det er sant burde du ta den bilen med til Königsegg så dem kunne bruke oppsette fra den bilen på sin..

 

Eller så ta tommy rustad på kjøre kurs..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Tommy Rustad turte å presse Kindereggets grenser. Hadde heller ikke jeg turt i bil til 7-8 mill. :)

 

Burde vel ikke trenge å pressen den max heller for å knuse en sierra 2,8l med kuttete fjærer og 14" dekk..

 

Ikke bare det men at gutta som kjører gatebil serien ikke kjører sierra i stede for escorte cosworth med 330hk og mye påkostet understell og dekk.

Dem klarer jo bare å sle den med 1-2sek. tenk vis sierraen hadde hatt powerfilter da hadde den sikkert tatt dem...eller kansje senke fjærer..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel ikke trenge å pressen den max heller for å knuse en sierra 2,8l med kuttete fjærer og 14" dekk..

 

Ikke bare det men at gutta som kjører gatebil serien ikke kjører sierra i stede for escorte cosworth med 330hk og mye påkostet understell og dekk.

Dem klarer jo bare å sle den med 1-2sek. tenk vis sierraen hadde hatt powerfilter da hadde den sikkert tatt dem...eller kansje senke fjærer..

 

 

 

Sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.10 er vel ikke så veldig unormal tid på 2 km strekning da.. og det er mange svinger man kan holde relativt høy fart i.. en bil med mye bunndrag og greit toppdrag klarer nok det.. og med ett skapelig understell..

 

Hvor mange runder har du kjørt der?

Har ikke sett Gulbrandsen Racing team der oppe,men du kjører kanskje ikke aktivt?

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.10 er vel ikke så veldig unormal tid på 2 km strekning da.. og det er mange svinger man kan holde relativt høy fart i.. en bil med mye bunndrag og greit toppdrag klarer nok det.. og med ett skapelig understell..

 

Ikke for å være frekk eller noe men en sierra 2,8l har vel værken mye bunndrag

eller noe spes med toppefekkt.

 

Kjørt en del på rudskogen å vil heller si at det er en go del svinger som man burde ha understell og gode dekk i stede for mye motor..

Sett en god del med golfer og hondaer som knuser s2 og lignende med det dobbelte av effekten..

 

Vil på stå at lav vekt,bra understell og dekk så skal det ikke mere en 100hk for å kjøre fra en gammel sierra... Eller test den mot en kaddet gsi å se hva som skjer..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår