Gå til innhold

DINE rundetider på Rudskogen

Ranger emnet


Gringo

Anbefalte innlegg

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

det er greit nok at lotusen veier 900kg osv osv..dette er en standard bil fra lotus..som noen"fanatikere" har mekka sammen hjemme i garasjen som kjører 1.02 runder..TULL..locostene veier 450-550kg.

Locost som veier 450 - 550 kg? Nop, det stemmer ikke. De veier fra 566 kg og opp til rundt 650 kg i de tyngste motoralternativene.

der kjører de 3 beste 1.00-1.200..

Banerekorden til Locost er 1:02.323 satt av Audun Njøs 11.05.2003

dette er reindyrka racerbiler..

Rendyrka sportsbil? Det er ett enkelt chassis, med stiv bakaksel, uten justeringsmuligheter på hverken camber eller spissing. Vridningsstivheten er det også så som så med... Bremser er maks 267 mm/25,4 mm tykke.

spesial saloon er de beste rundene på 56-58..

Spesial Saloon på 56??? Hvilken bane da? Gokartbanen? :) Pr. i dag sliter de oppe på ca minuttet (1:00.712/Alf Eng - BMW 320)

wrc escorten har sequentiel kasse veier 1200kg og 4wd..dette er bare litt facts..

 

så til dere fanatikere ikke skriv om noe dre ikke har peiling på..

Ta det med ro, vi skal ikke skrive mer om ting vi ikke har peiling på. Og "right back at ya!"

bare et eksempel,se på korketrekkern der stian vant,der var det alt fra rally biler til bakkeløps biler,rallycrossbiler. her kjørte wrc escorten fra de i ren showstil!! masse gummirøyk og sladd.. så ta dere en tur til rudskogen i juli se på hva som er ordentlikjøring...kan jo melde dere på i extreme serien dere også så kan vi se..OPS! glemte det at standard biler ikke kan melde seg på der..

 

å ikke dum dere ut mer bare la det være med dette...

 

til rs cosworth er bare en ting vi kan gjøre med dette sitte å se på disse sidene å le.. he he kose ossmed litt popcorn istden..hehe :popcorn

Til avslutning, så vil jeg bare si at jeg ikke kan gå god for tiden som han påberoper seg, annet enn at jeg vet at sjåføren var "der oppe" i Roadsport.

 

 

Og sist helg kjørte Leif Børstad på 1:02.368 på Rudskogen!

 

 

Og, ja. Det var i en Lotus Elise, som veier ~1000 kg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se på gatebil i Juli hvor fort det går, da skal extreme klassen ha transponder i bilene. Men jeg tviler på at forden klarer 1.01 med vanelige gate dekk. Kanskje reine racingslicks og bilen satt opp 100% for asfalt racing.

 

Jeg klokket han under extreme løpet i septemer. Da gikk det på 1.05-1.06 på runden. Og han parkerte de andre gutta.

 

MVH

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er greit nok at lotusen veier 900kg osv osv....

 

Feil, den veier litt mer enn 700kg

 

dette er en standard bil fra lotus..som noen"fanatikere" har mekka sammen hjemme i garasjen som kjører 1.02 runder..TULL..

....

 

Dette er ingen standard bil, og den er heller ikke mekket sammen av noen fanatikere hjemme i garasjen men av et profesjonelt racingteam. Bilen er på nivå med Motorsport Elisene som kjører i england, og har mange av de samme delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal 90% av folket her ha en unskyldning for hvorfor dem kjørte som dem kjørte? alltid noe som er dårlig, eller no som ikke funka eller no, har så dårlige dekk osv, seff har det no å si, men hva så?????? vær fornøyd med det dere har, å slutt å syt å klag :D

interessant å høre hva som kan forbedres da! bare det ikke tar helt av :D

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se på gatebil i Juli hvor fort det går, da skal extreme klassen ha transponder i bilene. Men jeg tviler på at forden klarer 1.01 med vanelige gate dekk. Kanskje reine racingslicks og bilen satt opp 100% for asfalt racing.

 

Jeg klokket han under extreme løpet i septemer. Da gikk det på 1.05-1.06 på runden. Og han parkerte de andre gutta.

 

MVH

Jan-Tore

 

Blir spennende å se ja, men det regner sikkert :( som vanlig på gatebil, nei, vi får håper på bedre vær.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Fascinerende og se nivået på folks sosiale intelligens her. Det er ikke gull alt du med dine nærsynte øyne tror blinker.

 

Og videre er jeg også meget fascinert av dette påståtte førertalentet Stian Hafsengen. Jaha? Hvorfor er han så god? Hva er han så god til? Som alle NBF's lisensierte førere er han vel lidenskapelig glad i å kjøre bil, og innehar som mange andre en god bilkontroll. Men husk nå at det finnes veldig mange av de. Stian har kjørt rally osv, som en helt ålreit sjåfør med greie resultater.

 

Og, 770 hk vs. 350 hk i et bakkeløp avgjør ikke hvor god en sjåfør er. Jeg har sett klippet, og joda, han kjører bra han. Som alle de andre. Blæh.

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underholdene lesning :D

 

Tror veldig mange av de som uttaler seg her burde satt seg litt mer inn i hva de prater om. Racing er racing, og det er noe helt annet enn Gatebil. Som nevnt tidligere i denne tråden har jeg selv kjørt på 1.00.41 med en Formel Ford. Til opplysning veide denne bilen rundt 500kg med fører, hadde en 1600ccm "kent" motor på 112hk og mønstrede 13" dekk. Ikke akkurat imponerende specs, men laget for å kjøre på bane.

 

Det er en stor forskjell på biler som er satt opp med milimeterpresisjon for banebruk og en trimmet gatebil. Dog er jeg enig i at bilen til Hafsengen og en del andre slike grombiler bør gå ganske fort. Dersom de ikke klarer å sette bra tider med disse bilene så er det vel bare én konklusjon å trekke. Sjåførene er ikke gode nok...

 

For selv om man kan kaste en bil litt sidelengs og kjøre fort ned langsiden, så er det langt igjen til det nivået der man kan fighte side om side med identiske biler. Racing er noe helt annet enn banetreff, og som jeg har vært inne på tidligere i en lignende diskusjon, så er jeg av den oppfatning av at man utvikler seg mer som sjåfør ved å kjøre ETT billøp i en klasse med hard konkurranse enn om man kjører gris på veien eller gatebiltreff i flere år...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underholdene lesning :D

 

Tror veldig mange av de som uttaler seg her burde satt seg litt mer inn i hva de prater om. Racing er racing, og det er noe helt annet enn Gatebil. Som nevnt tidligere i denne tråden har jeg selv kjørt på 1.00.41 med en Formel Ford. Til opplysning veide denne bilen rundt 500kg med fører, hadde en 1600ccm "kent" motor på 112hk og mønstrede 13" dekk. Ikke akkurat imponerende specs, men laget for å kjøre på bane.

 

Det er en stor forskjell på biler som er satt opp med milimeterpresisjon for banebruk og en trimmet gatebil. Dog er jeg enig i at bilen til Hafsengen og en del andre slike grombiler bør gå ganske fort. Dersom de ikke klarer å sette bra tider med disse bilene så er det vel bare én konklusjon å trekke. Sjåførene er ikke gode nok...

 

For selv om man kan kaste en bil litt sidelengs og kjøre fort ned langsiden, så er det langt igjen til det nivået der man kan fighte side om side med identiske biler. Racing er noe helt annet enn banetreff, og som jeg har vært inne på tidligere i en lignende diskusjon, så er jeg av den oppfatning av at man utvikler seg mer som sjåfør ved å kjøre ETT billøp i en klasse med hard konkurranse enn om man kjører gris på veien eller gatebiltreff i flere år...

 

 

Hei Fredrik!

Skal hilse deg fra Tord Meisingseth, kjenner du han? jobber sammen med han

 

Ronny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva en STCC bil har prestert/kunne ha prestert på rudskogen?

Kunne vært artig å vite for sammenligningens skyld.

STCC er ca 1 sek raskere enn NTCC på våler, så ca 0,7 - 0,8 på Rudskogen.

 

Og siden runderekorden for NTCC er 59,986 sek, bør en STCC være på ca 59,0 - 59,1 sek

 

Men for å understreke det, så har det ikke vært kjørt noen offisielle runder med STCC på Rudskogen, så det blir litt gjetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår