Trond.S Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 Heisann Har lånt en bil i dag, det er som overskrifta tilsier en 85 BMW 520i E28. Hadde ikke trodd at den skulle være superrask men jeg trodde da den skulle gå litt. Nå jeg kjørte på veien fram til huset, som er en grus vei, ga jeg full gass på 2 gir. Det skjedde ingen ting, bare økte sakte. Ikke noe tegn til at den ville spinne. Pappa satt på en tur også, da ga jeg på igjen og han trodde ikke at jeg gjorde det i det hele tatt. Har bestandig hørt at BMW er forholdvis raske biler, men dette var skuffende. Har kjørt en 518i for ca et år siden. Husker den som sprekere. Hva tror dere. Er jeg blitt bortskjemt med turbo bil eller det no feil med bilen? Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 Gamle BMWer må ha turtall for å flytte på seg. Skjer ingenting under ca 4500. En gammel 520 er heller ikke noe lyn i utgangspunktet. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet April 1, 2003 Rapporter Share Skrevet April 1, 2003 Den skal vel ta 0-100 på ca 10-11 sek.... Onkel'n min hadde en for ei stund siden. Han sier at den gikk omtrent like bra som nye bilen en Golf4 1.6. Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-RS6 Skrevet April 3, 2003 Rapporter Share Skrevet April 3, 2003 Men åssen er den "nye" 520?? tenker på f.o.m 98 med 150hk Lurer litt på en sånn en... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 Jeg har en slik manuell en og det er ikke en superracer. Nydelig bil å kjøre ellers. Unngå automat, den er trist. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-RS6 Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 Ikke automat... oki..men åssen er de manuelle kassene til BMW a? har hørt at de ikke er blandt de beste? Hva med steptronic?? Der kan du jo tvangstyre den, men den girer vel kanskje automatisk selv om du presser den fo hardt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fyrsten Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 Mener å huske at 528n min ikke dro noe særlig før etter 3500rpm, men til gjengjeld så var den morsom (og dyr) å leke med... Siter Bilvask er oppskrytt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Du trudde BMW skulle være spreke biler ? Du burde kanskje prøve en som er LITT nyere..85modell.. det er jo antikk snart.. og utrolig gammal teknologi.. Prøv f.eks en ny 520.. går bra de.. 0-100 på 9sek tror jeg.. ikke værst for 1600kg. Jeg er værtfall fornøyd.. 323 2.5liter og 170hk..toppfart på 250 og 0-100 på 8blank :) bmw er bare og bli best.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Originally posted by Audi-RS6 Ikke automat... oki..men åssen er de manuelle kassene til BMW a? har hørt at de ikke er blandt de beste? Hva med steptronic?? Der kan du jo tvangstyre den, men den girer vel kanskje automatisk selv om du presser den fo hardt? Jeg synes de manuelle kasene er nydelige. Har en 2000 modell 520 og en 1986 modell 320i som er lett trimmet. Gamle BMWer liker seg best over ca 4000 . De som har VANOS teknologi er ikke like turtallavhengige Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mai 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Hei Jeg forventa ikke at en 520 skulle være et monster, men det hadde jo ikke gjordt noe om den hadde flytta litt på seg da. Satt på i kammeraten min sin 518i fra samme året og den virka mye kvikkere. Det sier jo sitt når det var bare så vidt jeg tok en Patrol 3.3 TD. Tror det var noe feil med den bilen, men nå er den solgt og jeg er ikke den lykkelige eier. Trond PS. Jeg posta ikke innlegget for å rakke ned på BMW, sånn som det virka som noen tok det. :) Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg