Kenth Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Jeg har en 89 sedan 2wd cossi. Den er orginal, men kutter på ca 4200 RPM. Nye plugger er kjøpt,men ingen bedring. Bilen har trolig vært chippet før da plompa på bensintrykksregulatoren var vekk. Så jeg har prøvd å justere benintrykket litt,men ingen bedring. Tok opp fordeler lokket, de 4 punktene inni der hadde en liten grop i deg.. de skal vel være rette? Tenkte kanskje det ble for stor åpning mellom rotoren og de punktene i lokket? Jeg får fortsatt økt turtallet på bilen mens den kutter og sperrer. Noen formeninger? Siter Tidligre biler? For mange.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie4life Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 coilen da har du sjekka den :) Siter 1987 sierra 2.0i(sedan) 1985 sierra 2.0lat(spiker) 1987 sierra 2.0is(solgt) 1986 bmw e30 320i(solgt) go fast!!!!! :fingers: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSCoz Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 Pluggkabler, mitt første tips. Sjekk at vakum til map er 100%, bytt gjerne ut det orginale drite. Sjekk at du ikke har slark(!) i rotoren, dette kan skape tenningsfeil oppover på turtall. Tenningsmodul er et alternativ. Hvordan reagerer turbotrykket når den kutter? Siter What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenth Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Skal prøve å bytte fordelerlokk og rotor denne uka. Ny map kommer neste uke sammen med mange andre deler. Tenkte jeg skulle bytte bensinfilteret oxo.. Hadde lignende prob med en tidligre 4x4, da ble den fin når jeg bytta bensinfilter! Så vi får håpe det blir bra da... Siter Tidligre biler? For mange.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 hadde samme problemet på min i vinter...sjekk map-sensoren...er det original map sensor kan det være at den går på nød-modus hvis du lader for mye... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge86 Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 skjekk engine speed sensoren... sitter nede ved reimhjulet på veiva... er glipen på den i forhold til tappene på reimhjulet, så kan den pluttselig kutte på et visst turtall... det skjedde ihvertfall på 2wden til en kompis... glipa skal være fra 0,6 til 1 mm, men ho han så måtte den helt opp i 2 mm for at den skulle gå skikkelig... måtte faktisk borre opp hullet i sensoren for å få den langt nok ifra.. brukte en helt ny sensor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 om det er chip på den så ville jeg ha sjekket den. har vært ut for flere biler der chippen har løsnet litt. da kan det hende at den vil kutte tidligere enn ellers. ar værtborti dette problemet på både corrado og passat 1.8 turbo. Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Du har vel sjekket bensintrykk? kunne jo vært dårlig matepumpe feks. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pez Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Kom oppom en dag så kan du få låen en hjerne av meg å prøve om du vil! Har en ekstra hjerne fra en 2wd sedan liggende! Siter Old Fords newer die, they just go faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.