Gå til innhold

Nissan motor i 242 *bilde*

Ranger emnet

tosk

Anbefalte innlegg

han med v8'eren er EN AV FÅ som har gjort det riktig, ved montering av konfilter!

husk folkens: 30 grader økt innsugstemp => 10% mindre effekt!

=> høyere co

=> høyere bensinforbruk

varmeskjold (som på bildet), eller innkapslet konfilter is the way to go!

innkapslet er vel best, i og med at du da kan kjøre forced incution!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han med v8'eren er EN AV FÅ som har gjort det riktig, ved montering av konfilter!

husk folkens: 30 grader økt innsugstemp => 10% mindre effekt!

=> høyere co

=> høyere bensinforbruk

varmeskjold (som på bildet), eller innkapslet konfilter is the way to go!

innkapslet er vel best, i og med at du da kan kjøre forced incution!

Den gangen jeg skal ha konfilter i min volvo, så skal filteret være forran intercooleren helt i fronten! eventuelt litt på siden. -litt dumt med regnvær og sånt, men det finner jeg nok en løsning på :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen jeg skal ha konfilter i min volvo, så skal filteret være forran intercooleren helt i fronten! eventuelt litt på siden. -litt dumt med regnvær og sånt, men det finner jeg nok en løsning på :)

pedersens racing selger innkapslede filter!

litt dyre: 1300kr!!

men, det virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke bilde, men har hørt om en 240 med laurel 3L

Kan jeg bekrefte. Går en oppi her med laurel diesel også. Man fikk kjøpt ferdige ombyggingssett for de motorene der en gang i tiden. Litt pussig sier du????: JEPP

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gjort det med 740tic'en min nå... skal prøve å få opp bilde....

kommentar fra et FJOLS på jobben: "i all verden du montera det der for da, æsj..skal no vær pent å pynteli nedi motorrommet, ser så mye penere ut" :boxing

når jeg spurte han om han visste om at å suge inn varmluft senket effekten sa han bare "essda, de gjør ikkje nokke" ....

og da skal han kjøpe seg nissan 200sx og kjøre fra meg... mohhahaha yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gjort det med 740tic'en min nå... skal prøve å få opp bilde....

kommentar fra et FJOLS på jobben: "i all verden du montera det der for da, æsj..skal no vær pent å pynteli nedi motorrommet, ser så mye penere ut" :boxing

når jeg spurte han om han visste om at å suge inn varmluft senket effekten sa han bare "essda, de gjør ikkje nokke" ....

og da skal han kjøpe seg nissan 200sx og kjøre fra meg... mohhahaha yodude

hahahahahaha 200sx -Go to hell Devil

-Faller for stoor alu-intercooler og frontmontert k&n-filter jeg ass !! Bør få et par ekstra hester av det... Den originale volvoTIC-intercooleren er jo helt elendig.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider