Gå til innhold

En drøm så nær, men allikevel så langt unna!

Ranger emnet

|MR2|Fredrik|

Anbefalte innlegg

Hva gjør man når man har spart i over 6 mnd for å kjøpe seg en oppnåelig drømmebil, men allikevel mangler 10-15.000,- og tilbudet man får er altfor godt til å si nei?

Jo, man depper slik som meg :(

Hvorfor er ikke alle født rike? :mad:

Måtte bare få ut litt av frustrasjonen min... Selvom det er massevis på lageret akkurat nå!

Eier av en 91-modell MR2 GTi! Min "Juliane" =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man når man har spart i over 6 mnd for å kjøpe seg en oppnåelig drømmebil, men allikevel mangler 10-15.000,- og tilbudet man får er altfor godt til å si nei?

10-15000 kan du jo lett låne i banken da. Og siden du har spart i 6 mnd, så har du vel litt egenkapital, så du får en gunstig rente også. Og det lånet er du kvitt på under ett år. Så jeg skjønner ikke helt hva du klager på.

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er MR2..

Fant nemlig to stk som ikke var altfor dyre, som også var i god teknisk stand... Derfor blei jeg litt frustrert..

Ang. lån så tviler jeg sterkt på at jeg faktisk får det pga arbeidsituasjon.. Er elektriker-lærling, men under ett halvt år igjen.. Om jeg får jobb videre i det firmaet jeg jobber i nå, er ganske usikkert.. Og da er sjansene mye mindre igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er elektrikerlærling med under et halvt år igjen, er det 1. 0problem å få låne 10-15lapper i banken, 2. 0problem å betale de tilbake innen kun kort tid, alt etter hva du bruker penger på..si du prioriterer lånet, så er du kvitt det på to måneder, og du kan fremdeles ha smør på skiva!to lag faktist)

dette er om du er en "vanlig ungdom", men om du er i en vanskelig situasjon ellers vet jo ikke jeg/vi noe om, men om du virkelig virkelig vil, så tror jeg du blir en lykkelig Mr2 eier om kun kort tid;)

ferie da? om du hadde planer om en sydentur,dropper du den, så har du fort 10lapper ihvertfall! å om du i tileg jobber noe overtid, er du ikke så langt ifra!

stå på! håper du får luka ut klumpene i mosen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I banken blir det salgspant i bilen (hvis jeg hadde fått lån) og jeg har ingen kausjonist, noe jeg måtte ha når jeg hadde 30-35% i egenkapital..

Finansbyråer er det heller ingen håp, da de fleste krever fylt 21 eller mer (jeg er bare 20)..

Ang. ferie så har så å si alt gått til sparinga, har heller ingen planer om ferie før jeg får kjøpt meg bil og har litt å rutte når jeg har fri...

Nå er jeg så heldig at jeg har to veldig snille besteforeldre, som muligens kan hjelpe meg med ett lite lån..

Så time will showe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finans er bare å glemme. hørte på det når jeg mangla 10 lapper på en bil nå nettopp. Hos banker og postkontor må bilen ikke være eldre enn... 10 år tror jeg det var. hos finans firmaer fikk jeg ikke lånt med mindre jeg lånte over 25 lapper osv osv. Var alltid et eller annet. Så da blei det ikke den.

En ting man gjøre er å dra mastercardet sitt, er ikke noe problem å få 10 eller 15 lapper i kreditt der, men da blir det syke renter da.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finans er bare å glemme. hørte på det når jeg mangla 10 lapper på en bil nå nettopp. Hos banker og postkontor må bilen ikke være eldre enn... 10 år tror jeg det var. hos finans firmaer fikk jeg ikke lånt med mindre jeg lånte over 25 lapper osv osv. Var alltid et eller annet. Så da blei det ikke den.

En ting man gjøre er å dra mastercardet sitt, er ikke noe problem å få 10 eller 15 lapper i kreditt der, men da blir det syke renter da.

det er sant..like ille de rentene*grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle kjøpe bil drev jeg en dialog frem og tilbake med banken en stund, men til slutt viste det seg at fordi jeg var lærling, var eneste løsning at mamma tok lån, og jeg betalte. Det banken KUNNE gjøre, var å låne meg 30 lapper, med god "spesial"-rente. Dette burde du kunne få til, spesielt i små lokalbanker, da 30k er -veldig- lite for dem, og en renter på kanskje 4-5% fortsatt er penger tjent. Dette kunne hvertfall jeg få uten sikkerhet og noe sånt..så..hvis man virkelig VIL, og snakker med en eller annen som er litt grei, så skulle det ikke være noe problem. Lykke til hvertfall :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har så lyst på den bilen, og du har funent et kupp du nødigst vil miste. Da skal det nok være mulig å få lån i banken... Jeg lånte 20.000.-, var keine problem..

Og som andre sier,så kanskje det er noen foreldre eller noe som kan låne deg en slant...

Skal nok ikke være store problemet om du virkelig vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider