Gå til innhold

Bytte lyspærer i viftereg. og tenningslås

Ranger emnet

Awas

Anbefalte innlegg

Lyspærene bak knappene for vifta har sluttet å fungere. Det samme har pæra i tenningslåsen. Har fått av alle knappene og alle andre ting rundt vifta, men får ikke av dekselet som skjuler lyspærene. Står en dårlig forklaring på dette i haynesboka.

Noen som har hatt ute hele vifteregulatoren eller byttet pærene som har noen tips så hadde jeg vært takknemmlig?

Samme for tenningslåsen. Er det virkelig nødvendig å ta av rattet med airbag og alt for å skifte denne lyspæra?

Bilen er en 95 mod Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet den bak viftereguleringen. Hvordan jeg fikk av det dekselet er jeg ikke helt sikker på men knakk vel omtrent samtlige fester til dette når jeg tok det av. Men tror det er lettere hvis du tar ut radioen også, men kan ikke huske helt. Sitter med 4 klips tror jeg, to på hver side oppe og nede. Synes også denne forklaringen i Haynes boka var dårlig. Men det panelet satt veldig hart i min, brukte bare neo verktøy til å presse det ut, derfor det knakk litt i festene.

Har ikke byttet i tenningslåsen, men kan ikke tro at du må ha av rattet for å få gjort det. Står jo du må ha det av for å få ut instrumentpanelet også i Haynes boka, men trengte ikke det. Men tror du får av de dekselene rundt rattet ganske lett, løsna på de en gang jeg.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har nå endelig fått byttet pærene i vifta. Knakk to fester jeg også når jeg skulle få av dekselet.

Har enda ikke fått av dekselet rundt rattet. Tok et bilde for å vise hvor skruene sitter. Ratter er vridd 90 grader på bildet for å komme best til. Alikevel blir det for lite til at jeg får skrudd det av.

rattdeksel.jpg

Takk for hjelpen så lang iallefall.

PS!

Noen som har tatt av rattet med airbagen i? Liker ikke å klusse for mye med slike ting tannløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 2 weeks later...

Skal bare lyse når døra er åpen, eller 10 sek etter du har lukket den hvis taklampa gjør det. Går vel av og på sammen med taklampa.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

fan ikke et lys funker ine i bilen....! kun bak instrument panelet.. i taket, rundt knapper er det mørkt og jeg sjekka sikkring og lys pærer og begge er like gode.. da er det vel en dårlig kontakt no sted, men noen som vet vor høvedpunket er?? eller hva jeg skal måle? er et skikkelig lednings-helvette der:P har ingen kobblings sjema eller no gjør det selv bok om 460..

plz hjelp:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider