Gå til innhold

Turbo`n på B230FT

Ranger emnet

240tuning

Anbefalte innlegg

Kjøpte en B230FT motor 97-mod, for en måned siden. Er d Garrett- eller Mitsubishi-turbo som er orginalt på denne motorn? D står en Mitsubishi-turbo på motorn nå, men snakka med noen som trodde at det var turbo fra en FK motor som stod på.

Noen som vet noe ?

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøpte en B230FT motor 97-mod, for en måned siden. Er d Garrett- eller Mitsubishi-turbo som er orginalt på denne motorn? D står en Mitsubishi-turbo på motorn nå, men snakka med noen som trodde at det var turbo fra en FK motor som stod på.

Noen som vet noe ?

vel,alle så nye ft OG fk motorer har samme turbo av merkat mitsubishi(13c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før jeg satte inn FT motoren, så hadde jeg tenkt å kjøpe meg dumpventil, men tenkte jeg kunne vente til motoren var på plass og hadde startet. Men nå har jeg et rundt sports-luftfilter rett på luftmengdemåleren og det kommer det jo ut mer poff lyd enn nesten nødvendig når en slepper opp gassen... Blir denne lyden borte, slik at det kun blir dumpventilen som poffer, dersom jeg monterer dumpventil i tillegg? det er en mitsu-turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før jeg satte inn FT motoren, så hadde jeg tenkt å kjøpe meg dumpventil, men tenkte jeg kunne vente til motoren var på plass og hadde startet. Men nå har jeg et rundt sports-luftfilter rett på luftmengdemåleren og det kommer det jo ut mer poff lyd enn nesten nødvendig når en slepper opp gassen... Blir denne lyden borte, slik at det kun blir dumpventilen som poffer, dersom jeg monterer dumpventil i tillegg? det er en mitsu-turbo.

Helt borte blir den nok ikke,men jeg anbefaler deg ikke å plukke bort den orginale..da kan du fort få problemer med tomgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener å huske at mitshibitshi'en har bøyde blad, mens på garret er de rette. det gjør visst at mitshibitshi gir mer power, mener jeg å huske.

lenge siden jeg leste om slikt nå.

nonturbo for alle penga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå som lyden kommer ut av luftfilteret, kommer lufttrykket fra resterende luft i intercooleren ut gjennom luftfilteret. da må da turboen stoppe opp, for å snurre motsatt vei. er det slik d skjer? dette må da ihvertfall slite på turboen...... vil da en dumpventil spare turboen for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå som lyden kommer ut av luftfilteret, kommer lufttrykket fra resterende luft i intercooleren ut gjennom luftfilteret. da må da turboen stoppe opp, for å snurre motsatt vei. er det slik d skjer? dette må da ihvertfall slite på turboen...... vil da en dumpventil spare turboen for dette?

Stemmer at lufta slår tilbake i turboen uten dumpventil ja..! Dette sliter hardt på turboen, Hvis man har en kraftig turbo som jobber litt så kan man faktisk knekke akslingen når lufta slår tilbake! Man får også en sinsyk turbolagg når turboen må stoppe får å så spole opp igjen... :)

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider