Gå til innhold

ingen bass, trenger desperat hjelp!!

Ranger emnet

wanna-b

Anbefalte innlegg

Hei!

Ingen mobbing fordi anlegget ser litt jalla ut!

dropper frontsett og 6x9'erne, men det er av samme merke

2 av denne i 35liters kasse hver http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=448

4 kanals forsterkeren http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=585

mono forsterkeren http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=581

monterer i en saab 900, og får, som sagt, ingen bass.

har montert det før, men da med begge bassene felt ned i hjulbrønnen,

og forsterkerne på seteryggen.

nå ligger forsterkeren der basserne var før, rett under gulvet under plexi,

og bassene i hver sin kasse bak seteryggen.

når mono forsterkeren er koblet til output'en på 4kanalern får den ikke noe signaler. bassen reagerer ikke i det hele tatt. bassene er paralellkoblet, forresten.

setter jeg signalene fra cdspilleren rett i mono'n så får den signaler, men det er LITE!

Den dunker så vidt på masse høyt volum, og jeg veit at dem kan spille bra, hvertfall mye bedre enn dette!

Spilte jo 5 ganger bedre bare når dem lå i hjulbrønnen...

har sjekka at alt som heter + og - er koblet rett, og prøvd meg fram med å koble om pluss og minus i mono'n.

hva kan det være? :(

dette er så kjipt, når jeg enedelig fikk det på plass og montert med dioder og sånt så må jeg skru opp hele skiten igjen!!!!! :mad:

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det første som faller meg inn er om du kanskje her koble/valgt feil på velgeren mellom "hi/low pass" på monoforsterkeren -om slik finnes i den-? da vil du i praktisk filtrere bort alle lave toner med det resultatet med meget lav respon ved høyeste volum, og grunn at du hører noe når du kobler rett til cd er at her ligger en fulltone signal, ifra 4 kanaler er allrede filtrer noe av signalet tror jeg. eller har du fått en feil i monoforsterkeren.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut nå at bassene spiller selv når dem er koblet til 4kanalern, når jeg kjente på dem mens jeg spilte.

Har prøvd alt mulig av innstillinger nå, får ikke noe mere bass!

prøvde forressten å koble en av 6x9'erne på mono forsterkeren, den fikk ikke noe lyd den heller, da er det noe med forsterkeren!!

hva kan det være? er så desperat etter å få det jævla anlegget i orden nå!!!

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får forsterkeren nok kjøling under plexiglasset? Om den blir for varm vil den mest sannsynlig slå ut, og du får null lyd i høyttalerne...

fant ut nå at bassene spiller selv når dem er koblet til 4kanalern, når jeg kjente på dem mens jeg spilte.

Tror ikke helt jeg skjønner hva du mener her.. Dersom du har koblet 6x9`ene til monoblokka og fremdeles ikke får lyd er det enten forsterkeren eller signalet ut fra 4-kanaleren. HAr du prøvd å koble bassene til 4-kanaleren? Spiller de "for fullt" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å skjekke forsterkeren ville jeg koblet signalet rett fra spilleren til monoforsterkeren, altså ikke via 4-kanaleren. da sier du at du fikk litt lyd, men bare så vidt. dette kan som matador sier tyde på at feil innstilling av hi/lowpass filter, men regner med du har prøvd de forskjellige innstillingene av dette. regner med du har forsøkt å skru opp gain og volumet på fjernkontrollen?

om du har prøvt alt dette ville jeg prøvt high-level inn på forsterkeren (ser ut som den har det på bildet, den hvite tilkoblingen. eller er dette til fjernkontrollen?) for å se om det kanskje var noe galt med RCA inngangen.

hvis ikke noe av dette fungerer, men 4-kanalen fungerer fint ville jeg rett og slett fått noen til å ta en titt på forsterkeren for deg da det kan virke som den er skadet. men litt merkelig at den helt plutselig sluttet å virke når den virket før og du ikke har koblet opp noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christiansk, det er en eldre jvc spiller, husker ikke modellnummer, men det er sånn rutenett som blir smalere og smalere oppover i displayet!

takk for hjelp dere!

jeg bruker high input inngangene fordi rca output'en på spilleren er knekt på en av utgangene!

koble bassene til 4 kanaleren, god ide!

har ikke så mye å stille mellom, på monoblokka er det skruer hvor jeg kan stille opp "juice boost"(bass:P ), gain og x-over. har stilt på alt sammen mens det spiller!

på 4kanaleren har jeg noen filter knapper som kan settes på 0 eller 12 db, en for høytalere bak, og en for foran, har prøvd meg fram der og!

høres dette virkelig ut som en jobb for en elektroniker? faen eller :P

all utprøvinga har forressten skjedd uten plexiglasset montert! untatt første gangen da, men de var jo sånn helt fra begynnelsen, hmmmm!!

"fant ut nå at bassene spiller selv når dem er koblet til 4kanalern"

omformulert:

fant ut nå at bassene spiller selv når monoblokka er koblet til 4kanalern!

bass"fjern"kontrollen har stått på max hele tiden under utprøvinga, HELP!

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider