Gå til innhold

volvo 16 v motor?

Ranger emnet

getribe

Anbefalte innlegg

heisann, gamlingen har en volvo 940 som motoren begynner å bli sliten på, (502000km) og jeg skal nå bytte motor for han, han har fått tak i en 16v fra 740 på 150hk. hvordan er disse motorene i forhold til den gamle 2,3'en som satt orginalt i bilen. ? takker for alle innspill,... jeg har IKKE peiling på volvo så gjerne utdyp svarene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorene er nok fine de... men deler til motoren er VANSKELIG å skaffe, så påregn at det meste er bestillingsvare og muligens litt dyrt.

Bland annet kan jeg si at Reg-reim-byttet innebærer bytte av 3 reimer av "regreim"-typen, samt bytte av 2 eller 3 strammehjul.

Koster ca 3500,- for kit med reimer og strammehjul.

Men, motorene er billige i innkjøp da.. det skal de ha :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorene er nok fine de... men deler til motoren er VANSKELIG å skaffe, så påregn at det meste er bestillingsvare og muligens litt dyrt.

Bland annet kan jeg si at Reg-reim-byttet innebærer bytte av 3 reimer av "regreim"-typen, samt bytte av 2 eller 3 strammehjul.

Koster ca 3500,- for kit med reimer og strammehjul.

Men, motorene er billige i innkjøp da.. det skal de ha :)

billige!? trodde de var noe av det dyrere pga. toppen? greit nok folk sier jo en 8vtopp holder til mer hk enn det de fleste trekker ut, men alikevel er de jo rimelig pop...!?

kansje maxis kunne tatt en kikk inn her å komt med noe pulver han han som snakker av erfaring..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar... har kjøpt motoren nå. i norge skulle dem ha 10-15000 for slik motor uten gir. var i sverige og henta en, km stand 160000. og var innom volvo verksted og fikk dem til å ta full service inkl bytte av regreim, strammehjul m mere. det kom på 3000 svenske. og motoren fikk jeg for 3500. prutet ned fra 6000. yodude så motoren kom ny servet på 6500. svenske. inn til norge :) men tar imot alt av tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider