Gå til innhold

Hvor mye hk er bremset i en AT motor?

Ranger emnet

tosk

Anbefalte innlegg

http://www.austad-drag.tk lagde en GROM b230at motor i sin tid...men sida er lagt ned.

Men det var en 87 med b230K, men med A tenningsannlegg, å smidde stempler osv....han hadde vist 280hk+ mener jeg det sto på nettsida.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en som jeg jobbet med før har en 240 med b21at som er benket 348hk ut fra motor,ikke original :)

det sitter enten 2x weber,eller 2x dellorto(husker ikke)

turbo stor som fy,min ser ut som en trådsnelle i forhold.

mener å huske at han sa motoren var påkostet 70k.

all innmat er skiftet,den fungerer greit for å si det sånn.

bilen sto til salgs på autodb,for en-to måneder siden.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er ikke helt håpløst med gassere heller:)

når det gjelder benz forbruk, jo..da er det rimelig håpløst..heh

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en svenske som var i Bilsport (som sagt lenger opp) som kjørte med dobble Dellorto 48'ere tror jeg det var. B234 blokk som var kraftig modifisert, han hadde dette i en ribba 745 og kjørte rundt 10 på kvartsmila så vidt jeg husker... Må jo være maaaange hester i den kjerra da. ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en svenske som var i Bilsport (som sagt lenger opp) som kjørte med dobble Dellorto 48'ere tror jeg det var. B234 blokk som var kraftig modifisert, han hadde dette i en ribba 745 og kjørte rundt 10 på kvartsmila så vidt jeg husker... Må jo være maaaange hester i den kjerra da. ;)

mener det sto 700++ i artikkelen...

må han en del når du ska dytte 1500kg 402m på 10sek..hehe

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ribbet 740 veier hakket mindre enn 1500 kg :D

den med 330 hk, e det en gt?

Tips on lightening your Volvo 740Turbo from 1340kg to 1150kg

The greatest single improvement in my lap times came when I removed the first 120kg of this weight over Christmas 1999 - my lap time at Eastern Creek Raceway went from 2m 02s down to 1m 57s, a full 5 seconds off my lap time through weight reduction. This is more effective and way cheaper than finding another 50HP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider