Gå til innhold

Det rister i rattet

Ranger emnet


Corolla

Anbefalte innlegg

Rattet rister voldsomt når jeg kjører over over brosten og andre ujevnheter i veien.

 

Over vanlige fartshumpler er det helt fint. Har prøvd å løfte opp bilen og riste litt i styrestagene men ingen ulyder å høre.

 

Hvordan skal jeg gå frem for å finne feilen?

 

Corolla fra 94 uten servostyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dekkslitasjen? Kan jo være litt feil i spissingen, eller slitte dempere. Mye som kan foråsake dette da.. Sikkert andre som kan komme med tips til deg.

 

Ta en 4-hjulskontroll, så får du sjekket alt av slark samtidig.. mer enn du klarer selv ved å "riste litt" i stagene. Det koster ca 1000,- da :rolleyes:, med mindre du kjenner noen som kan gjøre dette "noir".

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med nye koni dempere og 40 mm senking. Dekkene slites normalt

Skal ta en kontroll hvis jeg ikke finner ut av det.

 

:oohh ikke tatt kontoll etter senking... jeg er 99,9% sikker på at det er der feilen din ligger, siden vinklene i forstilingen ikke er de samme etter senken som de var før.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig nå ;)

 

Jeg hadde kontroll ettter senkingen for 2 år siden ca. Men ikke etter at jeg skiftet demperne.

Problemet med ristingen i rattet har jeg hat i ca 1/2 år.

 

Det føles som om det er noe som har løsnet i styrestystemer når det rister som værst.

Hvis jeg vrir litt på rattet mens bilen står stille kan jeg høre noen klikke lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vrir litt på rattet mens bilen står stille kan jeg høre noen klikke lyder.

 

Tante hadde det du beskriver på en Peugote og da var det ledden på rattakselen som var dårlige, peugot verkstedet kalte det for rattakslkryss, og etter at jeg bytta de forsvant lyden

 

Har du dødgang på rattet ?

 

Sjekk også om det er slakk i foringer i forstillingen

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette leddet du mener: http://i18.photobucket.com/albums/b134/Einstein2/Bilde98.jpg ?

 

Fikk noen til å vri på rattet mens jeg kjente på leddet, men kunne høre at den klikkelyden kom lenger fremme i styren. Altså nærmere hjulene.

Jeg er ganske sikker på at feilen ligger i styregiret eller endeleddene på styrestaget.

 

 

Der er det han mener ja . Men sjekk om du ikke har ett til ledd det bruker å være et opp ved torpedovegen og ett ned ved tannstange "det du har bilde av"

 

Kan nok også være endeleddene som er dårlig som du nevner. Sjekk også ander ledde og forringer.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår