Gå til innhold

Må bare skryte litt:D

Ranger emnet

Ferrari

Anbefalte innlegg

For tre år siden tror jeg det var, så var jeg på tur til Grebbestad i Sverige, så fikk jeg og to andre kamerater sitte på med denne bimmer'n, bygd av en av hovedmenna bak Stylingkompaniet! (http://www.stylingkompaniet.com)

DCP_2463.jpg

DCP_2456.jpg

DCP_4436.jpg

Her er specs på bilen!:

Bil:

BMW 325I – 91.

Ägare /byggare:

Andreas Eriksson.

Kaross:

BMW 325 - 91 Seidel front, DTM läpp, Ace design ögonlock, E46 njurar och dimljus, klarglas blinkers med US look (orange ljus), blå neon innanför njurarna, under bilen, och i installationen, breddade framskärmar med 10mm, kromade spolar munstycken,Ace design M3 sidoinklädnad, kromade M3 speglar, breddade skärmkanter bak 35mm, Ace design M3 bakkjol, Ace design splitters, viktlättad.

Motor:

Borrad 3,2 M3 -98 S52B32 botendel,3,2 M3 -98 portad topp, orginal kammar, modifierade ventiler, Autronic SM-2 Styrsystem, Lysholmskopressor 2300,Lysholmskopressor Förlängare, Rooger Intercooler, 995cc spridare Bosch Spridare,Motor paknings Sats, Motor lager Sats, Wössner Kolvar, Auto Verdi Stakar, 3 st Bosch 044 Bränslepumpar, Progressiv bränsletrycks regulator, AME Avlastnings ventil, Atila Remskiva kompressor, Rooger catch tank, Svannå Plenum, NX 2 steg Lustgas sysem, Eisenmann avgassystem, högflödes kattar och div Ombyggnad + och annat material.

Transmission:

Original renoverad M3 3,2 6 växlad Getrag låda.

Hjulupphängning:

Lowtech fjädrar och ställbara dämpare sänker ca 35mm .

Fälgar:

Antera 309 19x8 fram och 19x9,5 bak. Antera 17x8 med Miky tomson street ET 10.5x27" däck för stripen.

Däck:

Dunlop SP 9000 235/35/19 fram och 265/30/19 bak.

Lack:

Original BMW 086 svart 91 med ett litet + i kanten.

Inredning:

Orginal M3 98, kolfiber detaljer, vita mätartavlor, högglans polerad brandsläckare, alu pedaler samt krom line inlägg samt blå neon.

Billjud:

Huvudenhet: Clarion DRX 9575, DSP 7500,Steg: Rockford Fosgate power 1100a2 och punch 800a4, Högtalare: Rockford Fosgate 15” Bas samt FNQ 6,5” kit. Pyle DVD samt tre Veba skärmar.

Hvor mye HK tror dere det er i motoren når dere ser på motorspecsa?

Det gikk noe helt sinnsykt.. Bare peisa gjennom noen gir så vips sto speedonåla på 200+

Tror det var for tre år siden dette, da så bilen ut som på bildene over, i dag ser den sånn ut:

more_info.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe ca 300-350hk fra motoren og resten fra klistremerkene. :rolleyes:

En S52B32 motor har 321hk orginalt.

Det er montert Lysholmskompressor.

Lystgass er montert.

Hvordan i all verden klarer du å beregne mellom 300 og 350hk?

Det skal være omkring 500-550 i denne bilen.

Husker jeg riktig var den benket til 520 ca for 2 år siden.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk noe vannvittig ja:D

Han sa at hvis vi traff på han flere ganger, så skulle han feste en tusenlapp på dashbordet, og hvis jeg klarte å få tak i den når han aksa fra 0-150 så skulle jeg få den, hehe:)

Lyden er helt sinnsykt tøff!! Skulle hatt film av den, har noen på data'n som jeg har lasta ned, men de er veldig korte og gir dårlig inntrykk av lyden egentlig.

Tømte gira jææævlig fort, girte, bånn gass i 2 sek så sto turtelleren på 7000, så var det bare å kaste inn neste gir.

Han sa han hadde sett 320 på speedoen, høres det reelt ut, eller bullshit?

Når jeg fikk mail av dem for en stund siden så antok dem effekten til mellom sju og åttehundre hester.

Det værste var at året etter, så var jeg også i Grebbestad, da kom det jaggu meg en Ferrari F50! Mye tøft der i pinsa!! Fikk sitta på med en Chevy Nova dragracer samma året som vi så Ferrarien. R32 skyline så jeg også! Ta dere en tur ditt en pinse dere ikke har noen planer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

specsene er jo helt feil!

S52B32 er den motoren som satt i amerikanske biler. Den som er basert på M52 og leverer bare 240 hester orginalt.

Dette er en S50B32 motor. Det eksisterte aldri en S52B32 for europa.

Flau ting å bomme på hvis de gutta der liksom har så mye peil..

BTW så ser frontfangeren helt jævlig stygg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Var penere på de første bildene...Sverige er BMW-heaven...*sukk*

enig, liker de best clean, ikke med med tribals og sånt japsetull på sidene, er heller ikke fan av for stor vinge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

specsene er jo helt feil!

S52B32 er den motoren som satt i amerikanske biler. Den som er basert på M52 og leverer bare 240 hester orginalt.

Dette er en S50B32 motor. Det eksisterte aldri en S52B32 for europa.

Flau ting å bomme på hvis de gutta der liksom har så mye peil..

BTW så ser frontfangeren helt jævlig stygg ut.

Bilen var i utgangspunktet en 325 da, så fikk han tak i en M3 motor. Kan godt hende den var fra en bil tatt inn fra USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var i utgangspunktet en 325 da, så fikk han tak i en M3 motor. Kan godt hende den var fra en bil tatt inn fra USA

Det 328Limo mener er at motoren S52B32 er en USA versjon motor som er bygd på den vanlige M52B2x motoren.. En E36 M3 321hk'er har S50B32 motor.. Mens, S52B32 har bare 240hk.. Får håpe det er en skrivefeil da.. :)

Penere uten alt det våset på..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider