Gå til innhold

Forsikring? Trimming? Kjøregenskaper? ang. 740

Ranger emnet


Tøffel

Anbefalte innlegg

for å få 250-300 hest trengs ikkje plent så mye;)

Jeg hadde gått for:

chip- for å få litt mer bensin, en skjikkelig kam-for mer luft, høy effekt coil for sterk og god gnist, og mata på med 1,2 i ladetrykk.Må jo fjerne eventuelle trykkvakter o.l da. og eventuelt en justerbar bensintrykks regulator for enda mer bensin.

mvh

jensen

 

ja, du..

Utgifter:

Ny turbo - 5.000kr?

Chip - 5000kr?

Chip tenning - xxxkr

Større eksosanlegg - 3000kr

Trimkam - 3000kr

 

så, er spørsmålet: klarer han å bytte kam selv?

 

det billigste, er å kjøpe en motor som er trimmet allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har modifisert eksosanlegget endel, og satt på 3" rør på luftinntaket med konfilter på. Men dette gjør jo ikke stort..

Har hørt rykter om at man kan montere en ekstra bensindyse på inntaket..

 

Altså..

Om du bare spyler mer bensin i motoren, vil den få feil blanding.

Da vil den gå dårligere, forurense mer og bruke mer bensin.

 

Et konisk filter, vil gi deg effekt, OM:

* Du ikke suger varmluft fra motor-rom

 

30 grader varmere luft = 10% tapt effekt og motsatt.

mao. om du har 45 grader i motor-rommet (som du sikekrt minst har) og du monterer et konfilter der, vil du *tape* effekt!

 

Om du derimot får deg et varmeskjold, eller et innkapslet filter og får KALDERE luft inn i motoren, vil du TJENE effekt.

 

30 grader lavere innsugstemp = 10% bedre effekt

(vitsen med intercooler på turbobiler)

 

ps. du kan ikke kjøre IC på en N/A bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er fullt klar over alt det der da..

Har sveiset et rustfritt 3" rør helt frem til grillen, med varmeskjold rundt filteret på baksiden, slik at den bare suger luft inn fra fremsiden, fra grillen.

 

Men er det ingenting enkelt jeg kan gjøre for å få litt mer effekt?

Utenom å skifte kamaksel og det der da..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.........så, er spørsmålet: klarer han å bytte kam selv?......

 

det billigste, er å kjøpe en motor som er trimmet allerede.

 

Får litt hjelp til de værsta tinga, så det skal ikke by på noen problemer.

 

Det klart billigst å kjøpe en ferdigtrimmet motor, men en motor trimmes ikke for å fise rundt i maks 4000 rpm, kan fort bli dyrere hvis du ikke åpner motoren for å se tilstanden når du kjøper den. Selvsagt kan en orginal motor bli rævkjørt, men oddsen for at motoren er rævkjørt når den er orginal er mye mindre enn en som er ferdig trimmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår