Gå til innhold

åssen frontsett har dere i 740. 5.1/4. eller 6.5

Ranger emnet

Esh

Anbefalte innlegg

jeg har sett på min 740. der sitter det 2 5.25 tommers høytaler foran men det er laget til hull og slik originalt som ikke er brukt til 6.5 tommer. som jeg trur skal gå akkuratt.

jeg trudde at alle 740`er hadde 5.25 foran eller er det noen som har 6,5 og?????

jeg har ihvertfall noe som ligner på 6.5 tommer.

dette er i en 1990 model 740 gl.

og får man kjøpt overganger fra 5.25 til 6.5 til 740 på biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett på min 740. der sitter det 2 5.25 tommers høytaler foran men det er laget til hull og slik originalt som ikke er brukt til 6.5 tommer. som jeg trur skal gå akkuratt.

jeg trudde at alle 740`er hadde 5.25 foran eller er det noen som har 6,5 og?????

jeg har ihvertfall noe som ligner på 6.5 tommer.

dette er i en 1990 model 740 gl.

og får man kjøpt overganger fra 5.25 til 6.5 til 740 på biltema?

jeg driver å mekker anlegg i min nå, så kikket jeg på høytalerne bak da de ikke er orginale, og så at de var 5.25", tenkte da at de fremme også selvfølgelig var det, så bestillte jeg nye, og de passet ikke inn, så da er det jo 6.5" fremme...overgang fra 5.25" til 6.5" er vel heller vanskelig, men motsatt finns jo "kopper" du monterer høytaleren inn i..men om det er akkurat biltema som selger dette er vel egentlig flatt det samme?så lenge det passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver å mekker anlegg i min nå, så kikket jeg på høytalerne bak da de ikke er orginale, og så at de var 5.25", tenkte da at de fremme også selvfølgelig var det, så bestillte jeg nye, og de passet ikke inn, så da er det jo 6.5" fremme...overgang fra 5.25" til 6.5" er vel heller vanskelig, men motsatt finns jo "kopper" du monterer høytaleren inn i..men om det er akkurat biltema som selger dette er vel egentlig flatt det samme?så lenge det passer?

Det er ikke 6,5" foran. Det er volvo's egen størrelse. Som er noe mellom 5,25" og 6,5". Men får kjøpt brakett for montering av 5,25". Har montert dette selv. Problemet foran og bak kan bli at magneten bak høytaleren er for "lang" og stor til at den passer inn der. Det jeg gjorde da var bare og slipe litt rundt der den skal inn. Og Swapp så passet den :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettopp satt i 6,5 foran, måtte skjære ut litt større hull... orginal dekselet passer ikke på nå, men skal fikse litt så tror jeg at det skal gå..

* Subaru Impreza WRX STI

-Volvo 240 Turbo prosjekt

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

-Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna saken selges på div bilstereo butikker og bilrekvisita butiikker.

Der jeg kjøpte min. Og modding til 6,5" kan bli litt jobb med org. dekselet. Det er noe jeg ikke gadd og bruke tid på i bilen min ihvertfall. Kjøpte heller no gode høytalere :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

lukta jeg skryt!?

hehe hadde ikke tenkt å legge FULLT så mye arbeid i mitt da..får holde med 2x6.5" fremme,2x5.25"(en del ned-fada)bak og 2x10" baki..

men hva annbefales å bruke til å skjære i metallet i døra? me sånn kappskive på dremel gikk ikke bra i det heletat..ihvertfall ikke de skivene jeg prøvde med..var riktig nok noe jalla men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider