Gå til innhold

Post Bilde av ditt motor-rom!

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

"tjener" man noe på å ha det da? er det masse vibreringe? tenkte å modde meg sånt.. men lurer på hvor å feste det i motoren

Jeg vet ikke om jeg vil anbefale deg å lage et tredje motorfeste.

Gå først til innkjøp av Diesel motorputer, så ser du det an etterpå.

De går rett i de vanlige motorfestene, men er laget av veldig hard gummi og tåler derfor mer enn vanlige bensinmotorputer.

Tror de koster ca. 300kr hos volvohuggeren (NYE, ikke brukte).

merke: scantec

ps. jeg vet scantec bensinmotorputene har dårlig rykte, men det gjelder ikek for dieselputene de lager. De er visst hardere enn volvo originale dieselputer lflg. flere på internasjonale forumer, som bla.a. turbobricks, brickboard, m.fl.

Jeg må ha det tredje motorfestet, i og med at jeg har oppunder 280nm og 220hk. Litt kjedelig om motoren plutselig danser på stabilisatorstaget.

på min motor, merker jeg ikke noe særlig mer vibrasjoner, da utenom når den er på tomgang.. da rister hele bilen.

men jeg har også gule koni sport på hardest instilling, superflex foringer fremme, lesjöfors 45mm senkefjærer, 24mm stabstag, 225/45-ZR17W dekk, div. stag rundtom.

det vil jo også gi økt vibrasjonsforplantning.

jeg blir ikke plaget av vibrasjonene og faren min synest ikke bilen er gale.

han er mercedes-mann.. dvs. bilen min er ikke noe stille bil, eller "komfortabel", men den er heller ikke ukomfortabel.

bare så dritt at den har så dårlig bakkeklarering.

jeg vurderer å bygge den om til 2+2 seter, pga. om jeg har 5 i bilen, kan jeg bare kjøre på flat asfalt..

skjønner ikke at folk gidder senke mer enn 45mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okei takk for ett bra svar:) skal få fikset det der. motorn no e helt før jævli.. beveg seg jo drit mye.. heile biln rest.. ser ut som eine puta på høyresia e kaputt.. 300kr stk ja?

nei, det var for begge to!

litt lenge siden jeg kjøpte de, så jeg vet ikke om prisen er samme enda!

ellers, jeg kommer med nytt bilde senere i dag.

har vasket ekspansjonstanken og spylevesketanken min!!

vasket også litt rundtom i motorrommet, samt på toppdeksel.

stay tuned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider