Gå til innhold

Post Bilde av ditt motor-rom!

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare spør - menne: hvorfor dumpventil før intercooleren? ellers hadde han jo et imponerende resultat med 940grenrøret sitt... *gladi940røretmitt* :D

 

-Å f*en, så ikke det før nå jeg. Han må jo ha vært på fylla når han har satt på dump'en ! -Ellers er det bare å si: Go' motor, løkke tell videre! :D (innsuget så noe spesielt ut, men.. hjemmesnekkra?)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare spør - menne: hvorfor dumpventil før intercooleren? ellers hadde han jo et imponerende resultat med 940grenrøret sitt... *gladi940røretmitt* :D

 

Krangla litt mer euro-1 ang dumpplaseringa, men hvis noen kan gi meg en forklaring på hvorfor den skal sitte på andre sida så spytt ut! Som euro sa, er jo bare dumt å dumpe luft som allerde intercoolern har brukt krefter på å kjøle ned!!!

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangla litt mer euro-1 ang dumpplaseringa, men hvis noen kan gi meg en forklaring på hvorfor den skal sitte på andre sida så spytt ut! Som euro sa, er jo bare dumt å dumpe luft som allerde intercoolern har brukt krefter på å kjøle ned!!!

 

det som sies er jo at du bør ha det så nære spjeldet som mulig pga best mulig respons, at du har ladetrykk kjapt igjen liksom. I teorien vil jo intercooleren begynne å drenere seg likevel, men bare baklengs - og det er jo ikke optimalt for flødet frem til innsuget... menne... så veldig mye utgjør det nok ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som sies er jo at du bør ha det så nære spjeldet som mulig pga best mulig respons, at du har ladetrykk kjapt igjen liksom. I teorien vil jo intercooleren begynne å drenere seg likevel, men bare baklengs - og det er jo ikke optimalt for flødet frem til innsuget... menne... så veldig mye utgjør det nok ikke...

 

Helt riktig som Mogwai sier. -Luften må gå feil vei tilbake og ut fra dumpen, for så at den kjapt må skifte retning igjen... Det er jo ikke optimalt. Jeg kommer aldri til å montere dumpen før intercooleren.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top of the line her på forumet,b230k? :driving

 

aha, er derfor jeg ikke har sett slik en (nesten) for jeg mekker kun på volvomotorer med innsprut. Hater gassere, annet en turbogassere og webere eventuelt...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår