SVK Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 endelig fått bytta turbo på bilen, men nå lader det akkurat 0 bar...:( leste inne på forumet at man skal stille den jengestanga på wasgaten helt ut, har gjort det men da går det som en dass... for meg virker det som den jengestanga skal sitte motsatt altså myyye lengre inn... altså mot wastgaten, ikke ifra... for det blir jo trykk inne i wastgaten å da skal jo den presse ut og det "spjellet åpne seg... å hvis jeg stiller den lengst ut så er det jo ikke noe å åpne....!!! hvis noen skjønte det.... første turbo motoren jeg driver med så er ikke helt inne i alt detta enda...:-/ men prøver hvertfall... bare jeg får ordna det så er motoren så god som ny så er litt irriterende å kuke med det som sikker er verdens enkleste ting... Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Søskenbarnet mitt sleit også litt med det..Men de bare forsket litt på wastegate-staget, og fikk det til tilslutt..bare å prøve seg litt frem.. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 ja men nå har jeg forlenga det wastgat-staget så jeg får dratt det helt ut, så gidder ikke kappe den igjen for så å finne ut at det skulle vært helt ute... er jo så mye volvo folk som kan volvo i hue å ræva her inne så noen må jo vite hva en stakka gjør feil....!!! Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 hvordan turbo er det? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Hvis du skal øke trykket skal du skru staget innover... slik at det blir kortere.. Hver omdreining tilsvarer omtrent 0,03 kg økning..! :) Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Hvem har sagt du skal stille det helt ut? Ganske enkel matematikk det der da,skal du få til trykk må det jo være noe forspenn på staget.altså du må trekke det ut noe for å få hektet det på selve wastgatemekansimen... Bare å prøv deg fram det,vil ikke korte det igjen sier du men skal du ha trykk må iallefall noe med staget gjøres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 endelig fått bytta turbo på bilen, men nå lader det akkurat 0 bar...:( leste inne på forumet at man skal stille den jengestanga på wasgaten helt ut, har gjort det men da går det som en dass... for meg virker det som den jengestanga skal sitte motsatt altså myyye lengre inn... altså mot wastgaten, ikke ifra... for det blir jo trykk inne i wastgaten å da skal jo den presse ut og det "spjellet åpne seg... å hvis jeg stiller den lengst ut så er det jo ikke noe å åpne....!!! hvis noen skjønte det.... første turbo motoren jeg driver med så er ikke helt inne i alt detta enda...:-/ men prøver hvertfall... bare jeg får ordna det så er motoren så god som ny så er litt irriterende å kuke med det som sikker er verdens enkleste ting... altså,klokka fungerer slik at når den får trykk så går staget ut ifra klokka. Da åpnes denne "luken" slik at ikke all eksos passerer impellern som driver turboen,og du slipper å ha 2 bar laddetrykk..altså ikke andre veien.. som jeg skrev over,du må ha et visst forspenn angående justeringen på staget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.