Gå til innhold

stille inn wastgaten rikrig.....

Ranger emnet


SVK

Anbefalte innlegg

endelig fått bytta turbo på bilen, men nå lader det akkurat 0 bar...:( leste inne på forumet at man skal stille den jengestanga på wasgaten helt ut, har gjort det men da går det som en dass... for meg virker det som den jengestanga skal sitte motsatt altså myyye lengre inn... altså mot wastgaten, ikke ifra... for det blir jo trykk inne i wastgaten å da skal jo den presse ut og det "spjellet åpne seg... å hvis jeg stiller den lengst ut så er det jo ikke noe å åpne....!!! hvis noen skjønte det.... første turbo motoren jeg driver med så er ikke helt inne i alt detta enda...:-/ men prøver hvertfall... bare jeg får ordna det så er motoren så god som ny så er litt irriterende å kuke med det som sikker er verdens enkleste ting...

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men nå har jeg forlenga det wastgat-staget så jeg får dratt det helt ut, så gidder ikke kappe den igjen for så å finne ut at det skulle vært helt ute... er jo så mye volvo folk som kan volvo i hue å ræva her inne så noen må jo vite hva en stakka gjør feil....!!!

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt du skal stille det helt ut?

Ganske enkel matematikk det der da,skal du få til trykk må det jo være noe forspenn på staget.altså du må trekke det ut noe for å få hektet det på selve wastgatemekansimen...

Bare å prøv deg fram det,vil ikke korte det igjen sier du men skal du ha trykk må iallefall noe med staget gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig fått bytta turbo på bilen, men nå lader det akkurat 0 bar...:( leste inne på forumet at man skal stille den jengestanga på wasgaten helt ut, har gjort det men da går det som en dass... for meg virker det som den jengestanga skal sitte motsatt altså myyye lengre inn... altså mot wastgaten, ikke ifra... for det blir jo trykk inne i wastgaten å da skal jo den presse ut og det "spjellet åpne seg... å hvis jeg stiller den lengst ut så er det jo ikke noe å åpne....!!! hvis noen skjønte det.... første turbo motoren jeg driver med så er ikke helt inne i alt detta enda...:-/ men prøver hvertfall... bare jeg får ordna det så er motoren så god som ny så er litt irriterende å kuke med det som sikker er verdens enkleste ting...

 

altså,klokka fungerer slik at når den får trykk så går staget ut ifra klokka.

Da åpnes denne "luken" slik at ikke all eksos passerer impellern som driver turboen,og du slipper å ha 2 bar laddetrykk..altså ikke andre veien..

 

som jeg skrev over,du må ha et visst forspenn angående justeringen på staget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår