Gå til innhold

Ulyder ved sving & gass... HJELP!!

Ranger emnet

fred_stian

Anbefalte innlegg

Nå i det siste når jeg svinger brått, f.eks. hvis jeg skal til venstre i rundkjøringer kommer det en raklende lyd fra foran en plass!

Har prøvd å svinge brått uten gass men da er det ikke no ulyd.. men så fort jeg slipper clutchen og gir gass kommer det raklende lyd.. :hvaskjera

Ikke det at jeg har no spesielt peiling på motor/mekking men...;)

Har ikke gjort noe spesielt med bilen for at denne lyden skulle komme tror jeg og ikke har jeg spesielt brede dekk / store felger så det er ikke det...

Noen her som har hatt problemet før eller hørt om det? Prøvde å søke litt men fant ut skummelt lite......

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme som jeg hadde på min Golf II. På høyre side på framakslinga, skal det være en "gummi" foring der, den er løs. Den skal egentlig sitte fast, men den ligger løs. Den er det bare å ta baufil å skjøre av. For den lyden kom til meg når jeg svingte til venstre. Jekk opp bilen, og på det ene staget skal det være en rund foring, se om den er løs. Er den det, kapp den av. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme som jeg hadde på min Golf II. På høyre side på framakslinga, skal det være en "gummi" foring der, den er løs. Den skal egentlig sitte fast, men den ligger løs. Den er det bare å ta baufil å skjøre av. For den lyden kom til meg når jeg svingte til venstre. Jekk opp bilen, og på det ene staget skal det være en rund foring, se om den er løs. Er den det, kapp den av. Mvh Tommen

Kapp den av å se frem til slitte drivknuter. Denne sitter det for en grunn og den grunnen er vibrasjonsdemping. Om den er løs så lim den fast igjen.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ettersom du hadde på ene siden og jeg plutselig fikk på begge samtidig er det vel antagligvis ikke det.....???

Og dessuten jeg kan kjøre fort som faen og svinge brått som fy hvis jeg har den i fri eller i passende gir så den triller uten at det kommer ulyder. Men så fort jeg gir gass... klunk klunk klunk... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av alle de golfene jeg har hatt, så har jeg alltid hatt problemer med drivknuter..

dette kommer kun da det er "last" på akslingen.. dvs, ved pådrag etc (i sving osv)

hvis "sokken" rundt knuta er gåen, så kommer det grus inn der, og fett og grus blir en herlig og fin slipepasta som ødelegger skålene som "kulene" inni knuta ligger i, da begynner de og hoppe og lage lyd

du kan vel kjøre med dette til bilen ikke lever lenger, så lenge du klarer lyden, og at det holder ( i de fleste tilfeller så holder knuta lenge etter at lyden kommer)

Mvh

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt det samme problemet. men da kom lyden når eg kjørte framm over i tilleg. problemet var da slitt gearolje. etter eg skifta da så var lyden vekke.

da kan og vera bremseskjoldet som kakkler mor calipteren eller bremseskiva.

da finner du ut ved å bevege litt på skjoldet. dunker det i noko så fjerner du skjoldet eller trykker da litt inn.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikset, så nå er golfen klar igjen! :)

Det som da var feilen var drivknuta (om ikke jeg husker helt feil) på ene siden.

Var nok ikke fra midten lyden kom fra allikevel da... Var sikker på at det var det jeg hørte jeg men.. En kamerat av meg som er lærling på berthel o steen satte seg i motorommet omtrent og hørte og han trodde også det kom fra midten... Menmen.. Vw mannen trodde no annet så jeg hørte på han, og godt var det... :D hehe

Men takk for alle gode tips hvertfall! :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider