Hot Rod Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Har fått info om at motoren jeg har kjøpt er en såkalt L05 "police" motor, yter originalt 180 hp og leveres kun i stasjonsvogn. Hva betyr egentlig police? Har den stått i en politibil, eller er police mer å anse som en betegnelse på en bestemt type motor/specs? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Da har du vart heldig. Er ikke dette en motor med alle heavy duty options, som 4 bolt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Har ikke sjekket 2/4 bolt ennå. Sendte info med motorkoden til ACCN. Det var fra der jeg fikk svaret om at det var en 350 police motor. De skjønte ikke helt bokstavkombinasjonen DJD tilslutt i koden. Den tilsier iht de at motoren er en 6,2L diesel... Slipte litt på motorkoden idag for å sjekke de bokstavene mer nøye, men det er definitivt DJD som står tilslutt. Se her: Og noen dieselmotor er det defintivt ikke, så da vet jeg ikke helt hva det er for noe. Får vel snu jernklumpen på hue og se på veivaksel opplagringen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 mener å huske at police motorene satt i capricer levert som politibiler. lenge siden jeg leste om dette så....litt usikker her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 At police motorer kun ble levert i stv er hvertfall ikke riktig, da disse typisk ble levert i 4dørs biler med 9C1 pakke (HD fjærer/dempere/kjøleanlegg/stab.stag/bremser/større boltsirkel), som også kunne ha den vanlige L05 motoren. Søk her: ImpalaSSforum - Engine Performance Med ordene "police", "9C1" og "L05" samlet eller hver for seg, og du finner alt du kan tenke deg av info. Forskjeller jeg mener å huske, men ikke kan bekrefte 100% er; annen kam, dyser og fjernet (hevet) fartssperre (altså chip, men samme ECM). I en bok jeg har, er den oppgitt til 10hp og 5lb.ft mer enn standard L05. (205hp og 300lb.ft) At Amcar ikke kan hjelpe med DJD er rart, for det er akkurat disse bokstavene som avgjør om det er en vanlig/police, 2/4-bolt motor... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Lenge siden jeg har vært utpå her..nesten glemt passordet mitt ;) “It is General Motors policy that the Chevrolet Caprice Police Package equipped with the 5.7L engine be sold only for usage by U.S., state, or local government primarily for police, law enforcement, or fire-fighting purposes.” Ligger litt info på http://www.theherd.com/ under Tech Articles og på http://www.9c1.com/brochures/index.html Utfra VIN nummret ditt, stemmer det nok at den kommer fra en st.vogn ja. Position 6 8 = 4-door station wagon Position 8 7 = L05 5.7L - 205 HP @ 4400, 300 lb-ft @ 2800 (9C1 Police) 7 = L05 5.7L - 180 HP @ 4200, 300 lb-ft @ 2800 Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Rotet litt med infoen her. ACCN fant ut at motoren har sittet i en stasjonsvogn, men de har ikke påstått at den ble levert kun i stasjonsvogner. Min feil. Ellers har jeg gravd litt i gamle blader. Fra et Wheels Magazine har jeg funnet ut at L05 betegnelsen er en option som gjør at TBI bensinpumpen virker 30 sek etter at bilen er stoppet for å unngå å varme opp drivstoffet som befinner seg i motorrommet. Typisk mye brukt på van's som har et trangt motorrom. Sendte også en mail til en av internett's mange sider som omhandler dette med identifisering av motorkoder. Fikk svar nesten med en gang. Avsenderen påstår DJD står for at motoren har sittet i en 1992 Buick Roadmaster og har 185 hp. Han sa ingenting om police package. Siden så sene Buick's bruker Chevrolet motor er det ingen krise for meg. Tillater å slenge på et teknisk spørsmål ang denne motoren: I rodden vil denne motoren bli utstyrt med T56 manuell gearkasse, headers, eksosanlegg med lav motstand. TBI systemet byttes mot Air Gap innsug og passende forgasser (ikke kjøpt ennå), luftfilter med svært liten motstand (DIGERT). Den vil bli befridd for katalysator, AC pumpe og styreservo pumpe. Hva vil dette gjøre med original effekten på 180 hkr? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Hva vil dette gjøre med original effekten på 180 hkr? Den vil bli høyere, hvis ikke du stiller tenninga 15 grader for sent :cocain: :D Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 effekten ,tja -headers 15-25hp -fjerne katalysator-liten lyddemper, hjalp mye på bundraget på lavt turtall på min tbi motor -luftfilter kanskje 5 hp -innsug og forgasser, tbi insuget er vistnokk katastrofalt dårlig.....så her kanskje du kan hente en 15hp til skulle vell fort bli en 40-50hp til.....:- ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Sjekket det i dag. Den er kun 2-boltet. Trodde også jeg hadde fått feil tannstag til Mustang II kitet jeg har kjøpt. Når jeg vred på "pinnen" som skal gå opp til rattet på bilen, "svingte" tannstaget omvendt i forhold til hva jeg mente det skulle. Ringte Fat Man hvor jeg hadde kjøpt kit'et og fortalte dette. Så viser det seg altså at Mustang II forstillignene har tannstaget FORAN forstillingen og ikke bak som jeg hele tiden har trodd. Er litt flaut å avsløre uvitenhet på denne måten, men slik er det vel å være grønn amatør, antar jeg... Ble i litt skuffet også. Forstillingen på 34'en står så langt fremme på bilen at styresnekka blir svært synlig når den står slik. Mye penere når de er gjemt baksiden av forstilligen. Nå er tannstaget jeg har kjøpt i det minste forniklet og jeg må uansett bare leve med det. Har hverken penger eller energi til å sette igang masse pes med å selge unna dette kit'et til spottpris for så å kjøpe et enda dyrere kit fra f.eks Heidt's for å få snekka på baksiden. Og kit'et ellers er jo pent da. Med krommede coilovers, A-armer i rustfrit og greier... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
habben Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Skal jaggu ha meg et sånt Musse II kit til chevan je også. Betalte mye for det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 2241$ inkludert frakt til New Jersey hvor Jet Carrier kan ta det over til Oslo fra for ca 2000kr. Moms og alt inkludert får du det over for litt under 10 kr pr dollar tipper jeg. Er nesten helt likt dette. Unntaket er at mitt sett ikke har forniklede bremsekalippere. Til gjengjeld har mitt sett krommede fjærer på coilovers'ene Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
habben Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Ja rektig ja. Tenker på å kjøpe et komplett mustang II subframe kit med coilovere og brukbare bremser. Har sjekka bittelitt, ser ut som de ligger tett oppunder 3000 USD, dvs at jeg kanskje kan få det levert på døra til ca. 30 000(?). Var en fyr her til lands som babla på å fikse det til ca. 25 000, så jeg får sjekke det først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Anbefaler at du tar en telefon til FatMan Fabr. også. De har peiling på hva de selger og de var klart rimeligst på pris til det M II oppsettet jeg valgte ihvertfall. Som sagt betalte jeg litt over 2200 $, men det inkluderte frakt fra de til New Jersey. Pris på overnevnte oppsett uten frakt er på 2095$. Tilsvarende oppsett fra alle andre tilbydere er høyere enn 2400$ Jeg sjekket litt referanser på FatMan Fabr. og ringte Cato Opsethmyren på Frame Works i Oslo. Han gjør profesjonelle chassie-jobber på bestilling og kjente godt til både FatMan Fabr og andre tilbydere av tilsvarende kit. Han hadde ikke noe negativt å si om FatMan, men "feinschmecker" hotrod gutta likte ikke FatMan fordi de bruker litt grovere dimensjoner på sine kit enn f.eks Heidt's. Personlig synest jeg grove dimensjoner på stabstag, bærearmer osv. bare er ekstra tøft. Blir liksom mer "racing" da. Men det er jo opp til hver enkelt selvsagt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.