Henke Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Har vurdert å cippe min a3 1.8L (ikke turbo) Var å snakket med bergen bilelekronikk om dette idag. De sa at jeg kunne forvente meg en effektøkning på 10% - ca 13 hk, men jeg blir nødt til å kjøre på 98 bensin for å få noe effekt ut av chippen. Luftfilter var også bra å ha (har KD filter). Noen som har noen erfaringer med dette? positive og negative... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Chippe en N/A motor er som å kaste penger ut av vinduet. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Chippe en N/A motor er som å kaste penger ut av vinduet. Hvorfor det? Som regel vil bensinforbruket reduserers, gitt at man måler gjennomsnittet ved samme vilkår som før chipping. I tillegg vil man få høynet turtallssperren. Jeg ser ingen ulemper ved chipping, med unntak av at garantien på motoren bortfaller, så sant bilen er av nyere dato. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henke Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Hvorfor det? Som regel vil bensinforbruket reduserers, gitt at man måler gjennomsnittet ved samme vilkår som før chipping. I tillegg vil man få høynet turtallssperren. Vel.. om bensinforbruket reduseres og jeg må kjøre på 98 blyfri så går det vel opp i opp med om jeg kjørte med 95 blyfri uten chipp.. Det at turtallssperren blir høynet, kan det være skadelig for motoren på noe som helst måte? Er det ikke litt usundt for motoren å bli dratt opp i slike høye turtall?? Noen som vet om jeg virkelig får de 13 hk ekstra som bergen bilelektronikk lover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Vel.. om bensinforbruket reduseres og jeg må kjøre på 98 blyfri så går det vel opp i opp med om jeg kjørte med 95 blyfri uten chipp.. Det at turtallssperren blir høynet, kan det være skadelig for motoren på noe som helst måte? Er det ikke litt usundt for motoren å bli dratt opp i slike høye turtall?? Noen som vet om jeg virkelig får de 13 hk ekstra som bergen bilelektronikk lover? Det er selvsagt skadelig for motoren at turtallsnåla ligger i det røde feltet over en lengre periode. Jeg kan bekrefte at 13 hk er pur løgn på den motoren. Be firmaet om bremsepapirer på tilsvarende motor under samme forutsetninger. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henke Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Det er selvsagt skadelig for motoren at turtallsnåla ligger i det røde feltet over en lengre periode. Jeg kan bekrefte at 13 hk er pur løgn på den motoren. Be firmaet om bremsepapirer på tilsvarende motor under samme forutsetninger. Takker for svar.. Da tror jeg ikke jeg gidder å chippe bilen allikavel, bruker vel heller pengene på ett effektanlegg istedet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedy=) Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Takker for svar.. Da tror jeg ikke jeg gidder å chippe bilen allikavel, bruker vel heller pengene på ett effektanlegg istedet.. Det kan jeg være enig med deg i... Lurt :) Du blir helt sikkert mye mer fornøyd med et effektanlegg enn med en chip ja! Kos deg med den mer gromme lyden etterhvert da :pimp Siter 99 Mitsubishi 3000GT US-Spec selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Chippe en N/A motor er som å kaste penger ut av vinduet. Chipene til Bergen Bileelektronikk for NA-motorer koster 4000 kroner og gir mellom 10 og 15 hester. Det er billigere enn kamakslinger, og gir omtrent samme gevist. Jeg synes slett ikke det er penger ut av vinduet. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrisious-E Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Har selv samme motoren og tenkt litt på dette, og fant en tysk chip side som oppgir dette Men effektanlegg kommer før dette. Ut av luftfilter, effektanlegg og chip så oppnår man kanskje en økning på 15hk kanskje? Uansett så vil man nok merke det, økning på 25nm får man også ut av chippen utgir de. Siter - 03 S3 x 97 A3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg