v|ncenT^ Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Hei.. Driver å tenker på å lakkere caliperne på bilen, har prøvd dette et par ganger på andre biler, med ymse utfall.... Denne gangen vil jeg ha det skikkelig ( uten å sende delene till pulver lakkering ) Jeg har tilgang på lakksprøyte og kompressor, og er ellers en stødig fyr med lakkboks i handa :pray ... heh Jeg har tenkt meg fargen gul ( en litt knæsj farge som skal ta blikket litt vekk fra bare felgene ) jeg vet at denne er ganske tynn, men vil alikevel ha fargen ) Noen tilps og råd, gjerne råd om lakk som er skikkelig bra ! Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FUNNY 323 GTR Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Hei.. Driver å tenker på å lakkere caliperne på bilen, har prøvd dette et par ganger på andre biler, med ymse utfall.... Denne gangen vil jeg ha det skikkelig ( uten å sende delene till pulver lakkering ) Jeg har tilgang på lakksprøyte og kompressor, og er ellers en stødig fyr med lakkboks i handa :pray ... heh Jeg har tenkt meg fargen gul ( en litt knæsj farge som skal ta blikket litt vekk fra bare felgene ) jeg vet at denne er ganske tynn, men vil alikevel ha fargen ) Noen tilps og råd, gjerne råd om lakk som er skikkelig bra ! Du bør sende de til pulver lakk!!! da blir det best! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Bruk ihvertfall lakk som skal brukes på bremsecalipere. Kan kjøpe det på feks bil rekvisita Ble bra hos meg :) Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Vurderer pulver lakk, det gir jo det beste resultatet... Men vil alikevel "prøve" selv... Hva heter den lakktypen du har kjøpt som du fikk bra resultat av ? Hmm, har prøvd den bremsecalipper lakken som du får kjøpt på bilextra, og det var bare no dritt, lakken var så tynn at selv med 5-6strøk fikk jeg ikke dekkka alt ! Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet August 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Hmm, da har jeg kjøpt inn spesial blanda gul bengalakk, så nå blir det fram med sprøyta og prøve om dette funker ! Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 lakka caliperne for et halvt årsiden med vanelig Lakk fra Europris jeg:P Var bare en midlertidelig løsning for jeg hadde pussa dem ned for rust...og hadde bare det ståenes i garasen...men nå har det da sitti der siden i vinter..og er like fint enda:)....men pulverlakkering er nok det beste...vist du skal ha et 100% bra resultat og holdbarhet Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMA Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Hei.. Driver å tenker på å lakkere caliperne på bilen, har prøvd dette et par ganger på andre biler, med ymse utfall.... Denne gangen vil jeg ha det skikkelig ( uten å sende delene till pulver lakkering ) Jeg har tilgang på lakksprøyte og kompressor, og er ellers en stødig fyr med lakkboks i handa :pray ... heh Jeg har tenkt meg fargen gul ( en litt knæsj farge som skal ta blikket litt vekk fra bare felgene ) jeg vet at denne er ganske tynn, men vil alikevel ha fargen ) Noen tilps og råd, gjerne råd om lakk som er skikkelig bra ! Bruk vanlig quick lakk, sitter som bare det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Kjøpte calipperlakk på Torshov bilrekvisita for en hundrelapp eller noe sånt. Bare pussa ned og lakkerte over. Ble ikke så verst syns jeg: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Takker for all hjelp... Er endelig ferdig med prosjektet nå, og er meget fornøyd ! Skal se om jeg får posta et bilde ! Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Jeg brukte Foliatech sin caliperlakk. Denne er 2komponent og blir veldig hard og blank. Brukte kompressord og sprøyte. SLik ble det: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg