Gå til innhold

Satt i stereo, motor starter ikke.

Ranger emnet


Haakon-Corrado

Anbefalte innlegg

I dag satte jeg inn en CD-spiller i Corradoen som nå virker som den skal, men nå starter ikke motoren. Var et komplett kaos der fra før, forrige eier har helt klart ikke vært en HIFI-entusiast og ledninger var teipet, kuttet og skjøtet sammen til et komplett kaos. Trakk derfor nye ledninger til høyttaleren bak. Nå starter altså ikke motoren. Startmotoren går, men dør etter en 3-4 sekunder. Noen som har peiling på hva som har skjedd? Kan det ha vært en mening med kaoset til forrige eier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du strøm andre plasser? Etter du har prøvd startet? Kan du prøve å starte slik flere ganger hyppigere? Visst ikke, er batteriet ditt muligens dårlig. Få tak i startkabler å se om det funker da. Og få ut spilleren når du prøver på dette, dobbelsjekk alle ender på ledninger.

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydeligvis ikke blitt så mye bedre....? :D

 

Joda, har ordna opp i ledningskaoset. Tror bare forrige eier hadde tatt strøm til spilleren via en ledning som går til motoren. Og så har jeg vel kappet den (les: tatt de fra hverandre. (Forrige eier hadde benyttet seg av teip og tvinning når han skjøtet ledninger.)) Bilen står en halvtimes kjøring unna der jeg bor, så jeg skal ut i helgen og fikse problemet. Årner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det en startsperre gjør. er at den kutter strømmen som går til innslaget på starteren. slik at ingenting skjer når du vrir om noøkkelen.

 

Feks på Defa 821XG går det ikke ann å bare koble ut spenninga til alarmen, siden ledningen fra tenningslåsen til innslaget er koblet via et rele inne i alarmen.

 

Så går starteren din rundt, så er det ikke startsperre.

 

Men noen alarmer har også KJØREsperre. Feks Defa 823XG

 

Disse sperrer også spenningen til coilen og bensinpumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

 

Har lokalisert problemet ihvertfall. Er coilen som ikke får strøm. Går en grønn, svart og brun ledning inn til coilen. Regner med at den brune er jord, så den er forsåvidt grei. Noen som vet hvor jeg finner igjen den svarte og den grønne ledningen? Ingen av disse fargene har jeg hatt noe med å gjøre i forbindelse med at jeg satte i CD-spilleren. Ser en grønn med lik farge som går opp til tenningslåsen. Dette er vel kanskje den samme som går til coilen, men jeg finner ikke den svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den grønne ledningen er kobla til - inngangen på coilen tenker jeg. og det signalet er den som gjør at coilen lader seg ut. signalet skal variere mellom 0v og 1v ca. 0v=lader seg opp. 1v=lader seg ut.

 

Hvis noen ledninger fra coilen din skulle gå til tenningslåsen din så er det den som er kobla til + inngangen på coilen. Den skal ha ca 10-12 v avhengig av motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår