Bjelli Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Heisann, da var alle 6 rutene på sidene sotet, men bakruta gikk ikke paga bøy begge veier.. så jeg kjøpte sånn klebematte på biltema som ble ett taps prosjekt. så jeg lurte på noen triks på bakruta.. :) legge lag på lag nedover? splitte på mitten? hehe håper på gode svar =) -Bjelland Siter [X]Golf 4 TDI Highline [X]VW Corrado VR6 =)=) Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla Opel Combo - Perfekt Båtsøkke Sport lukter bensin,idrett lukter svette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esorense Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Heisann, noen legger stripe for stripe og skjøter langs varmetrådene, veldig pirkete men blir bra resultat... Et annet alternativ er å tilpasse filmen til krummingen på bakruta med varmepistol før man legger den på.. Dette gjøres ved å legge filmen på utsiden av ruten med limet opp og så tilpasse den formen på bakruta. Da er det lettere å få den pent på plass innvendig etterpå Siter 03 A4 TDIQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Hei! Jeg har gått kurs hos solfilmgruppen norge og kan gi deg noen tips... Skjøting anbefales ikke, det legger seg møkk mellom skjøtene og vil etter tid synes meget godt. Som nevnt i forrige tråd er varmepistol det rette verktøyet. Først vasker du bakruta GODT og tørker den helt tørr. Pass også på at du står på et støvfritt sted.. Ute er ikke godkjent for 100% resultat... Spray ruta med såpe/Boner eller hva du bruker for å legge filmen... Legg film på bakruta (mer enn du trenger) og begynne med varmepistol fra venstre mot høyre fra toppen og helt ned... kun få sekunder i langsomme bevegelser mot midten og stopp der... Men pass på så du ikke brenner filmen.. 400grader C fra topp og 350grader C i midten anbefales. Når du har tatt den ene siden tar du den andre, altså fra høyre mot venstre.... Filmen vil jo skrukke seg i denne prosessen men når du bruken nalen for å rette den ut skal den bli perfekt om du bruker rett film og verktøy... Vent ca 3 minutter etter du har varmebehandlet ferdig før du skjærer vekk overflødig film i kantene med en tapetkniv med SPLITTER nytt blad....Lykke til:) Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Hei! Jeg har gått kurs hos solfilmgruppen norge og kan gi deg noen tips... Skjøting anbefales ikke, det legger seg møkk mellom skjøtene og vil etter tid synes meget godt. Som nevnt i forrige tråd er varmepistol det rette verktøyet. Først vasker du bakruta GODT og tørker den helt tørr. Pass også på at du står på et støvfritt sted.. Ute er ikke godkjent for 100% resultat... Spray ruta med såpe/Boner eller hva du bruker for å legge filmen... Legg film på bakruta (mer enn du trenger) og begynne med varmepistol fra venstre mot høyre fra toppen og helt ned... kun få sekunder i langsomme bevegelser mot midten og stopp der... Men pass på så du ikke brenner filmen.. 400grader C fra topp og 350grader C i midten anbefales. Når du har tatt den ene siden tar du den andre, altså fra høyre mot venstre.... Filmen vil jo skrukke seg i denne prosessen men når du bruken nalen for å rette den ut skal den bli perfekt om du bruker rett film og verktøy... Vent ca 3 minutter etter du har varmebehandlet ferdig før du skjærer vekk overflødig film i kantene med en tapetkniv med SPLITTER nytt blad....Lykke til:) å bruke så høy varme er vel ikke anbefalt til bruk på "amatør" film er det? brukte selv hårføner (ja du leste riktig) til bakruta på golfen min (2'er) .. den blei perfekt så nær som 2 avlange streker (venta litt for lenge før jeg brukte varme gitt..) .. så dette må gjøres på nytt Mvh Dan Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Ja, nå veit jeg ikke hva du legger i amatørfilm... er jo mulig den filmen ikke er beregnet¨på å varmes heller, slik som sungard sine filmer f.eks.... men kanskje du har rett i at en hårføner er nok varme for den type film:) Uansett, når man bruker varmepistol skal man være J#¤&/z.... forsiktig for det skal ikke mer en noen sekunder før det brenner seg ;) Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Er det noen som har tips til hvordan man skal få den j... filmen til å henge på et sidevindu som heves/senkes??? har prøvd på en bil til en kamerat, kanten på filmen fliser seg opp :( Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg