Gå til innhold

oslo københavn

Ranger emnet

pettergutt

Anbefalte innlegg

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fort.

Fra Helsingborg (litt kortere enn til brua) til Oslo brukte jeg 4 og en halv time med lite trafikk. Fartsgrensa er stort sett 110 i Sverige, men det er også noen mil med 120.

Av en jeg kjenner som bor i Varberg (~35 min sør for Göteborg) som ofte kjører til Norge, er det visstnok ganske mye kontroller på strekningen. Heldigvis ikke noe da jeg kjørte. :)

Lå stort sett i 140-160 hele veien. Hadde snitt på 119, da med dårlig vær i hele Østfold (mye vann, vannplaning). Ingen stopp.

edit: Tror forresten det er raskere å ta ferja fra Helsingborg til Helsingør enn å kjøre brua. Koster like mye også.

Tips: http://www.map24.com

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen Oslo København tok nøyaktig seks timer fra sentrum til sentrum. Dette var inklusive litt køkjøring i Rygge, og en 20 min stopp i Gøteborg fordi dama måtte på do.

Det gikk vel i rundt 150 fra Gøteborg til Malmø da. Fine veier og ikke lett å holde foten langt nok opp.

Tror ikke fergen er kjappere selv om det er 50km kortere. 50km i 150 tar bare 20 minutter, og fergen med turen over, venting og kjøring gjennom to byer tar myyye lenger tid. Testet dette på tilbakeveien.

Hva er det foresten med når man fyller bensin med kort i Sverige? Av seks pumper tar kun en kort. Og man kan bare fylle for 400,- Så må man stappe inn kortet en gang til for å fylle mer?

Og nesten alle steder man kjøper ting med kort må man skrive under, ikke slå kode. Håper det er bare turister som må det.

Jeg skulle laget en liste over ting som irriterte meg, den ville blitt lang birthday :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette satte en støkk i meg å. Fylte i malmø på turen opp fra Tyskland, så stoppa pumpa på 400,- "I helvete, nå har noen tømt kortet mitt i nedi her" var det første som slo meg, å tok en helvetes kjapp telefon til telebank.

Å der var det en hyggelig dame som bekreftet at det ikke var tilfelle :D

Jo, men hvorfor i svarte er det sånn? Kunne vel hvertfall vært 6-700,- så man fikk fyllt opp èn tank

Lenke til kommentar
Del på andre sider