Gå til innhold

koble mp3 spiller til stereo, noen ideer?

Ranger emnet

wanna-b

Anbefalte innlegg

har en archos multimedia jukebox, som jeg vil koble på forsterkern min.

hvordan kan jeg klare dette med en spiller uten aux inngang?

kan jeg fikse dette med tang og loddebolt, så feste på en bryter som switcher mellom ledningene til cdspiller i dash, og min mp3 spiller?

kom med innspill og ideer folks!

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også kjøpe en Fm radio sender som du setter på mp3 spilleren, så søker du inn radioen din på riktig frekvens og du vil få inn mp3 spilleren din.

En sånn en f.eks: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=19126974

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Enkelte spillere har mulighet for tilkobling av egne aux-adaptre, f.eks. Pioneer. Vet ikke hvilken spiller du har, men det går alltids an å sjekke muligheten hos en forhandler som selger samme spiller/merke.

2. Signalvelger, slik Jan Erik beskrev, er det beste alternativet om ikke du kan ettermontere aux-inngang. Elma har gode omskiftere, ta et søk hos Elfa :)

3. FM-modulator er en slags siste utvei, ihvertfall om du ønsker å beholde så mye lydkvalitet som mulig. Dog vet jo ikke jeg hva slags krav du stiller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå gjør det ikke noe uansett! jeg kjøper en JVC KD-G611

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1430

med aux inngang i front, og egen bassutgang som bare MÅ fikse bassproblemene mine!

kjøper den "brukt", uåpnet pakning for 1400,-

gleder meg!

noen som vet om bassutgangen er rca eller vanlig høytalerutgang?

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste justeringsmulighetene du får på den nye spilleren er nivå og delefrekvens, noe du antakeligvis har på bassforsterkeren fra før av...

Bassutgangene er nok RCA/phono/signalplugger. Headunits har så liten strømforsyning at selv den minste Biltemaforsterkeren vil lyde bedre.

meninga var jo å bruke de to forsterkerne som ligger gjemt under plexi i bagasjen da ;)

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider