Gå til innhold

Perkrs' M3 E30 Sport Evo '90

Ranger emnet


PK

Anbefalte innlegg

Den bilen har vært bakgrunnsbilde lenge hos meg..

 

Syns den er utrolig fet altså, top-ti sjiktet.. :)

 

Åhh? Takker....

Hvor fikk du bildet fra?

Har fundert litt på salg i d siste.

Kunne tenkt meg en "vanlig" e30 m3 å bygd baneracer av den.

Vil ikke ødelegge en så sjelden bil med masse ombyggninger.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må jo ikke selge bilen før Vålertreffet! Jeg skulle jo ta en nærmere titt ;)

 

Får ikke tid til å reise uansett desverre. Men har hatt kontakt med en person innen BMWCCN "klanen", så bilen blir muligens å se på alle treff neste år.

 

Selger for å finansiere et M3 E30 banebil bygg. Vil ikke ribbe å herje med en så sjelden bil.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke tid til å reise uansett desverre. Men har hatt kontakt med en person innen BMWCCN "klanen", så bilen blir muligens å se på alle treff neste år.

 

Det høres bra ut, og klubbmedlemmer vet som regel å ivareta bilene sine. Robert Nilsskog i Nordlandsavdelingen solgte sin Sport Evo for et par år siden, og jeg mener den gikk for nærmere 300.000,- Per Fjeld sin gikk vel for ca. 400.000,-

 

 

Selger for å finansiere et M3 E30 banebil bygg. Vil ikke ribbe å herje med en så sjelden bil.

 

Det høres logisk ut.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt vanskelig å få så mye. Viss jeg selger min for prisen i annonsen, får jeg igjen det jeg ga for den. Min er jo ikke helt original heller.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

E30 M3 er den eneste bilen jeg vet at jeg en gang i mitt liv ska eie. Finnes ingen andre biler som er så råe uten og være fór ekstreme. Det jeg nesten liker aller best med den er den utrolig pene breddinga av skjermene. Skremmende nydelig bil!

 

Det er jo mot i seg selv bare å klare og selge en sånn bil som akkurat den du har. Spesiell og nyyydelig Sport Evo!

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 M3 er den eneste bilen jeg vet at jeg en gang i mitt liv ska eie. Finnes ingen andre biler som er så råe uten og være fór ekstreme. Det jeg nesten liker aller best med den er den utrolig pene breddinga av skjermene. Skremmende nydelig bil!

 

Det er jo mot i seg selv bare å klare og selge en sånn bil som akkurat den du har. Spesiell og nyyydelig Sport Evo!

 

Selger kun fordi det er så mye annet jeg ønsker å gjøre på bil/BMW fronten. MEn var et VAAANSKELIG valg......

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye mått du ut med får å få skilter?!

 

 

 

nyyyyyyyyyyydelig bil:D

 

Hehe, viss bilen går for den prisen jeg har satt den til vil jeg ikke ha tjent ei eneste krone. Og da ser jeg VEKK ifra det jeg har lagt i den av vedlikehold og lignende.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig bil.. hvae er det med en evo? lurt på det :)

 

Det finnes tre grader av "Evolution".

-Evo I som er en litt sprekere utgave av M3en.

-Evo II som er enda raskere og har litt andre styling detaljer.

-Evo III (Sport Evolution) som har en 2.5L motor, ikke en 2.3L. Annet understell. Andre forskjermer. Leppe foran og bak for mer marktrykk. Andre forstoler. Røde setebelter. Røde tennhetter. 1mm tynnere vinduer. Olje-underspyling av stemplene. Bredere forskjermer. Litt annerledes understell.

Og sikker et par ting jeg har glemt i farten.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil, dette er drømmebilen min!!

 

Syns absolutt du skulle kjøpe karbon leppe, hvor skal du bestille den fra?

De eneste jeg vet om som selger karbon stasj til e30 er disse, E30 Shop, syns de er litt dyre.

Er det ikke vanlig med 4,10:1 utveksling på M3?

En standard 325i har 171hk og 3,71:1 utveksling, og den drar 0-100 km/t på 7,4 sek.

Mens en vanlig E30 M3, med 195 hk og 4,10:1 utveksling, kjører 0-100 på 7,1 sek.

Dvs. at en 325i med 4,10:1 utveksling kjører fra en standard M3.

Så en 325i som er en smule trimmet til i overkant av 200hk, vil kjøre fra din M3 (Så lenge du ikke kjøper DTM innsuget :P).

 

Kanskje ikke i svingene men ihvertfall rett fram, så bytt utveksling før du blir frakjørt av en 325 !

 

 

 

Hei, ville bare påpeke at det såvidt jeg vet kun er den amerikanske utgaven av e30 M3 som har 4:10 utveksling, og de har også en annen gearkasse (ikke dogleg kassen med første bak til venstre.)

 

Standard europeisk e30 m3 har 3:25 utveksling, mens Sport Evo har 3:15.

Standard europeisk e30 m3 gjør ikke 0-100 på 7,1 men på 6,7 (pr. instruksjonsboka), mens målinger foretatt viser at det reelle tallet gjerne ligger mellom 6,3 og 6,5 .... så en 325 med 4:10 utveksling kjører nok ikke fra en e30 m3.... men har får jo mye gearing iallefall.... :-)

 

Har hatt både e30 325 og e30 m3, og har kjørt mot m3 i 325 og mot 325 i m3.... og må bare si at m3'en legger seg ut etter 1.gearet og drar sakte men sikkert fra.... og svingene... ja de snakker vi ikke om engang :-)

 

 

DOH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår