Gå til innhold

Toppakning bytte på GT-R

Ranger emnet


Darkstar

Anbefalte innlegg

breden på norhspeed har visst en bekjennt utover forbi eikås som er flink på plansliping og porting.

 

du kan jo sjekke med han.

 

http://www.norhspeed.no/

 

siden er ikke oppdatert på lenge, men du finner nr til breden iallefall.

eneste er at han er ikke akkurat kjennt for å være lynrask, men produktet han leverer, holder lenge.

 

du kan jo si at det haster, se hva du klarer å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

breden på norhspeed har visst en bekjennt utover forbi eikås som er flink på plansliping og porting.

du kan jo sjekke med han.

http://www.norhspeed.no/

siden er ikke oppdatert på lenge, men du finner nr til breden iallefall.

eneste er at han er ikke akkurat kjennt for å være lynrask, men produktet han leverer, holder lenge.

du kan jo si at det haster, se hva du klarer å få til.

 

Ja, vurderte å sjekke med Auto 23 også, de har jo eget Motorverksted. http://www.auto23.no/sylinderverksted.asp

 

Edit: Snakte med Brede, og det eneste han vist var at eg kunne prøve å høre med en som jobber ved Harley Davidson MC. Han kunne kanskje hjelpe meg.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen på veien igjen, har brukt den litt siden lørdag.

 

Men problemene ser ikke ut til å ha blitt bedre av toppakning bytte.

 

Den ryker fremdeles hvitt, når den har blitt varm skikkelig og står på tomgang en liten stunnd (ca 20 sek). Men den har ikke brukt kjølevæske siden eg fikk den opp å gå igjen. Ryker også når eg kjører helt rolig i nedoverbakker og lar bilen bare rulle på gir.

 

Hva kan være galt? Kan den være en liten sprekk i toppen et sted, eller er det andre ting som kan gjøre at den ryker hvit vanndamp?

 

Er lettere frustrert nå anger2

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazdafun, har du noen forslag?

 

Hei.

 

Ta en trykktest på kjøleanlegget ditt. Har du ikke utstyr selv, sett den på verksted, eller sjekk om Biltema har noe billig verktøy(-har ikke sjekket dette).

 

Vanligvis er Mazda motorer veldig skuddsikre, men jeg har skiftet både blokk og topp på motorer som var varmkjørte eller kjørt med dårlig frostvæske.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ta en trykktest på kjøleanlegget ditt. Har du ikke utstyr selv, sett den på verksted, eller sjekk om Biltema har noe billig verktøy(-har ikke sjekket dette).

 

Vanligvis er Mazda motorer veldig skuddsikre, men jeg har skiftet både blokk og topp på motorer som var varmkjørte eller kjørt med dårlig frostvæske.

 

mvh

 

Takker for svar :) O'store Mazdaguru !

 

Motoren er ikke varmekjørt, den har ikke vert varmere enn normalt. Forstvæsken har vert på bilen siden i fjor sommer, og bilen har ikke vert brukt noen særlig i vinter.

 

Finnes det ny topp til disse motorene eller har du noe på "lager" ?

 

Skal prøve å få tatt en trykk test så snart som mulig! Men siden bilen bare ryker når den er varm, så bør vel motoren kjøres varm før trykke testen gjøres? (vet ikke helt hvordan man tester slikt)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å få trykktestet systemet denne uken.

 

Er det best å kjøre en trykktest når motoren er hel, eller bør eg plukke den og bare trykkteste toppen?

 

Dersom det er sprikk i toppen, finnes det da ny topp til disse bilene eller er det mulig å reparere den gamle?

 

Er det noen i Bergensområdet som driver med dette i såfall?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er best når motoren er satt sammen.

 

Evt. kan du ha på kontrastvæske, og kikke inn i motoren din med ett "endoskop". (-lang tarm som har en kikkert i enden).

 

mvh

 

Oki! Da får jeg ordne meg en verkstedstime å få tatt en trykktest på kjølesystemt.

 

Vet du om de ordner slikt på Motoverkstedet til Auto 23 i Fyllingsdalen?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! Da får jeg ordne meg en verkstedstime å få tatt en trykktest på kjølesystemt.

 

Vet du om de ordner slikt på Motoverkstedet til Auto 23 i Fyllingsdalen?

 

Det tror jeg de har, de har utstyr til det allermeste på sylinderservice (bak auto23) eneste de ikke har tror jeg er utstyr til å porte topper med. Tror ikke de er så aller verst på priser heller. Good Luck!

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår