Gå til innhold

Toppakning bytte på GT-R

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

Da er motoren plukket i deler og toppen levert til trykktesting hos Motorverkstedt til Auto 23. Så får vi se hva de finner ut :)

De skal samtidig gå over toppen å sjekke alt, og eventuellt bytte det som trengs.

Hadde jo nesten vært billigere å kjøpt en ny mottor..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er domen komt:

Sprekk mellom to ventiler i toppen, og i følge verkstedt ikke noe å reparere. :(

Noen som vet om en topp i god stand til salgs, eller en komplett motor i god stand til salgs?

Er det mulig å tak i en ny topp, eventuelt pris?

Mazdafun HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er domen komt:

Sprekk mellom to ventiler i toppen, og i følge verkstedt ikke noe å reparere. :(

Noen som vet om en topp i god stand til salgs, eller en komplett motor i god stand til salgs?

Er det mulig å tak i en ny topp, eventuelt pris?

Mazdafun HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hei.

Har sikkert en topp. Bare slapp av. Skal se etter ikveld.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Først må jeg finne en, så får vi se. 20 kroner kanskje? Så har du litt penger igjen til fiolin-timene dine :hammer

Hva er rett pris på en topp?

Hmmm ?

mvh

Hoho, nå trenger jeg igrunn ikke ny topp, men spurte egentlig i nysgjerrighetens navn. Ser for meg at en "ny" GT-R topp ikke er direkte billig. well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var motoren montert sammen igjen, takk Mazdafun som hadde en topp liggende på "GT-R lageret sitt". :) Så eg slapp å kjøpe ny, som koster svimlende 19 000,- kr for bare toppen.

Toppen er trykktestet, planet, ventiltettninger er byttet og ventiler er slipt. Har fått montert alt sammen, så nå gjenstår det å få handlet kjølevæske i morgen og så er det bare å fyre opp.....

Håper at alt er i orden nå! :)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider