Gå til innhold

hvor god sak har egentlig politiet når de ikke har måling??

Ranger emnet

terje.asla

Anbefalte innlegg

de tok meg for 119 i 50 sone.. de har ikke mpling på meg, men derimot på bilen bak.. de 4 up`ene som satt i sivilbilen påstår jeg kjørte fra ham.. men jeg kjørte ikke så fort.. har jeg noen som helst mulighet for å få frem sannheten?? kan ikke forestille meg at mitt ord mot 4 x up har så mye å stille opp med.. men de har jo ikke bevis.. noen tips eller oppløftende ord??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har så mye håndfaste bevis om sakens gang så vet jeg at en kompis ble stoppa og fratatt lappen for å ha kjørt ca 90 i en 30-sone ved dragvoll. Sivil bil som fulgte etter helt fra byen og opp.

Enden på visa ble at han slapp fengsel og fikk igjen lappen ganske fort. Men det er kanskje bare flaks.

De har forresten bygd fartshumper i den 30-sonen nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har så mye håndfaste bevis om sakens gang så vet jeg at en kompis ble stoppa og fratatt lappen for å ha kjørt ca 90 i en 30-sone ved dragvoll. Sivil bil som fulgte etter helt fra byen og opp.

Enden på visa ble at han slapp fengsel og fikk igjen lappen ganske fort. Men det er kanskje bare flaks.

De har forresten bygd fartshumper i den 30-sonen nå :D

Hvis du kjører i 90 i 30 sonen er du bare rett og slett regelrett dum og fortjener faen ikke og ha førerkort i det heletatt! Når det er 30 sone er det somregel et boligstrøk eller noe sånt. Da er det ofte små barn der, han hadde ikke hatt sjangs til og stoppe hvis en liten unge beina ut i veien!

Og ikke kom her og si at han hadde full kontroll! Små barn er vanskelige og forutse og skjønner seg ikke på trafikk i det hele tatt!

2008 Saab 93 1.8t BioPower

x - 2000 VW Golf TDI 115PD - Vrak/flat/våt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører i 90 i 30 sonen er du bare rett og slett regelrett dum og fortjener faen ikke og ha førerkort i det heletatt! Når det er 30 sone er det somregel et boligstrøk eller noe sånt. Da er det ofte små barn der, han hadde ikke hatt sjangs til og stoppe hvis en liten unge beina ut i veien!

Og ikke kom her og si at han hadde full kontroll! Små barn er vanskelige og forutse og skjønner seg ikke på trafikk i det hele tatt!

Trenger ikke belære meg om slikt, men jeg kan gi deg telefonnummeret til vedkommende dersom vil snakke med han.

For ordens skyld: Jeg var ikke tilstede da episoden fant sted. Det var midlertidig 30-sone pga byggearbeid og jorder på begge sider av veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk samme tillfelle oppe akkurat nu.. blei stopp av onkel blå, i di kom me en hele del gloser... di hadde stått ett lite stykke unna ett lysregulert kryss.. da di oppserverte meg susende forbi kryssen, kjørte di inn i krysset, venta på grønt, å la seg på hjul... da di omsider hadde fått stoppa meg, så sa han at di hadde ligget i 140km/t å måtte trå på ennu meir førr å ta meg igjen... han spurte meg 5-6 ganger om hva jeg hadde hatt av fart, men jeg sa at jeg ikke hadde sett på speddometre, men han ville liksom ikke "gota" det.. di hadde ingen måling, men di to som satt i bil, hadde sett på deres speddometer, hva di har hatt... i rapporten deres, der sto det at jeg hadde hatt ei fart på over 100km/t i 60 sonen.. som sagt ingen måling... men jeg vet at lappen ryker på 85km/t i 60 sonen.. men i rapporten sto det at lappen kunne ikke fradras, på grunn av di ikke hadde nå fast måling, men ei bot på 9000,- f... tusen hadde di klart å få fram... æ gikk til advokat, å han sa at det ikke var rimelig førr fem flate øre.. så her sett æ, uten å betalt ett øre, advokaten sa at vi bare sku vent til politiet evt gjord nå, før evt han skulle bynn å krangel me di...

Mercedes 190e 2,3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke belære meg om slikt, men jeg kan gi deg telefonnummeret til vedkommende dersom vil snakke med han.

For ordens skyld: Jeg var ikke tilstede da episoden fant sted. Det var midlertidig 30-sone pga byggearbeid og jorder på begge sider av veien.

Skylder ikke på deg her. Er vel ikke akkurat nødvendig at jeg prater med kompisen din heller. Han skjønner sikkert at 90 i 30 sone er utrolig dumt. Men en vei med bygging er noe helt annet en et boligfelt i hvertfall!

2008 Saab 93 1.8t BioPower

x - 2000 VW Golf TDI 115PD - Vrak/flat/våt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk samme tillfelle oppe akkurat nu.. blei stopp av onkel blå, i di kom me en hele del gloser... di hadde stått ett lite stykke unna ett lysregulert kryss.. da di oppserverte meg susende forbi kryssen, kjørte di inn i krysset, venta på grønt, å la seg på hjul... da di omsider hadde fått stoppa meg, så sa han at di hadde ligget i 140km/t å måtte trå på ennu meir førr å ta meg igjen... han spurte meg 5-6 ganger om hva jeg hadde hatt av fart, men jeg sa at jeg ikke hadde sett på speddometre, men han ville liksom ikke "gota" det.. di hadde ingen måling, men di to som satt i bil, hadde sett på deres speddometer, hva di har hatt... i rapporten deres, der sto det at jeg hadde hatt ei fart på over 100km/t i 60 sonen.. som sagt ingen måling... men jeg vet at lappen ryker på 85km/t i 60 sonen.. men i rapporten sto det at lappen kunne ikke fradras, på grunn av di ikke hadde nå fast måling, men ei bot på 9000,- f... tusen hadde di klart å få fram... æ gikk til advokat, å han sa at det ikke var rimelig førr fem flate øre.. så her sett æ, uten å betalt ett øre, advokaten sa at vi bare sku vent til politiet evt gjord nå, før evt han skulle bynn å krangel me di...

Du er klar over at du ikke skriver sms nå? Bruk enten Bokmål eller Nynorsk;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først:hørte dette på ...eeh...en ting eg har i bilen...der ble det sagt at politiet hadde stoppet en motorsyklist som hadde kjørt forbi de (sivilbil), de anslo farten til å være 140km/t i 70 sonen, men de hadde ikke noe måling på fyren. han ble stoppet, og fikk et, som de sa, sviende forelegg på 9600,- (eller noe sånt).

hadde de hatt målig på han, så hadde de tatt lappen nok tatt lappen på stedet. dette skjedde også i rushtrafikk...

vet ingenting om han godtok eller ikke...

hvis de ikke har måling, kan du vel ta deg for uforsvarlig kjøring (§3 eller noe sånt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liknende sak. Skulle hjem fra jobb klokka 04:30 og kjørte bortover en lang strekke. Ganske langt bak meg lå en sivil politibil med en politimann i og ingen måling. Han anslo farten til 140, trakk fra marginene og anmeldte meg for 120 i 60 sonen. Det er ikke fort på dette strekket midt på natta, så var ikke noe villmannskjøring. Men uansett, skal i retten i september. Og dette skjedde tidlig i November!

Politi kan dessverre gjøre som de vil helt uten bevis. Håper ikke han får medhold i 120 i 60 sona, men har jo uansett vært uten lappen nesten et år før rettsaken kom opp. Heia Norge! :usa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt etter som....Ligger de bak deg i 100 sona på E18 og du blir stoppa i 140 uten måling, bare snakker de hardt til deg og lar deg svette litt. Kjører du i strid med §3, altså uansvarlig fort (f.eks 100 i 60 sonen) tror jeg nok de går til anmeldelse. For da har de litt mer å ta deg på enn bare selve farten. Har selv kjørt for fort og blitt stoppet (Kragerø, Azzido=)) uten at de hadde måling på meg. Da var de max furtne og bare ville være vrange med meg, kastet lappen min inn i bilen osv før de dro.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, her er en samtale som jeg overhørte idag på politiradioen:

skal prøve og gjengji den så riktigt som muligt:

3.1 er ei dame, og sentralen er en mann.

3.1: vi har stoppet en mc som svinkjørte på grimstadveien, han lå bak oss og kjørte forbi i en svrt rask hastighet, så vi tok opp forfølgelsen..var oppe i over 130 km/t

sentralen: jaha

3.1: problemet er at vi ikke fikk noen måling på han

sentralen: er det slik og forstå at dere fikk tak i han?

3.1: ja en vi fikk ikke noe måling på han da.. hva gjør vi med det

sentralen: ring på ****

3.1: hmmm, men nå har vi ikke en tjenestetlf. med oss.. kan jeg ringe inn med privattelefonen

sentralen: ufff.hmm... vent litt... nei... <----han prøvde og ungå at dette som kommer gikk ut på lufta..

sentralen: det var sånn at dere ikke hadde måling?

3.1: nei.. hva gjør vi da?

sentralen: asså dette er det ikke noe fasitsvar på, jeg kan ikke svare på dette sånn uten videre... jeg må vite alt og likevell er dette kompliserte greier.. om det er sånn og sånn og sånn..

sentralen: det dere kan gjøprøve dere på er og prøve og presentere han et lite forelegg.. og se om han godtar dette..

3.1: enn hvis han ikke godtar det da?

sentralen:hmm, ja da vet jeg ikke.. da må det muligens bli en anmeldelse på han så får vi se om det blir noe sak utav dette da og om han blir straffet for dette senere, men det er veldigt usikkert dette....

3.1: vi prøver og presentere han for et forelegg da, så får vi se..

sentralen: ja prøv det først.

det var alt jeg fikk med meg... fikk ikke utfallet, men dette var et utdrag av samtalen dems, så likt som jeg kan huske det.. det viser at mange ganger så prøver politiet seg, ja dere skjønner tegninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men den 30 sonen ved dragvoll er ikke som vanlig. Ikke tettbygd, men det er en skolevei. Om kveldene kunne det vært mye høyere fartsgrense der...

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider