Gå til innhold

Klarer forsterker drive subbene?

Ranger emnet

exmith

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

for å være helt ærlig ville jeg holdt meg unna både den forsterkeren og det elementet da det mangler nermest all viktig info om produktene.

det er hovedsaklig RMS effekten på elementet som avgjør om du ikke hovedsaklig skal bruke det i db-drag. og på forsterkeren ser jeg bare på RMS effekten. men uansett, her er det Veldig mye mer enn effekt som spiller inn. og det sto absolutt Ingenting om den forsterkeren der, så jeg ville ikke vurdert å kjøpe den for 500,- engang... og på elementet sto det værken oppgitt RMS effekt eller følsomhet.

har ingen personlig erfaring med boomboom, men etter siden å dømme virker dem ikke som en veldig seriøs side.

hvem seriøse butikker skriver for eks dette på sidene dems?:

Dette er en ekstrem subwoofer som spiller helt perverst .

Hvis du kjører 2 stk av denne sammen med PLAD3300D ,kommer du til å få mye løse deler i bilen + nedsatt hørsel i løpet av veldig kort tid.

Bassen har et nydelig støpt aluminium chassis som så absolutt bør få stå ut av kassen.

Vi har sett mange stilige subwoofere men denne er noe av det beste vi har vært borti

Vi garanterer deg at du ikke vil finne subwoofer i denne klassen under 3000 noen steder i Norge

Dette er ikke noen leke bass husk det ,dette er en skikkelig værsting

Mica-Poly Composite membran

Ekstra stort gummi oppheng

Dobbel 2.5'' Kapton tale spole

120 Oz Barium Ferrite Magnet

600W RMS /1200W Max

4x4ohm

Frekvens område 22-1.2KHz

Følsomhet på hele 91 Db

: NOK1990.00

beklager å måtte skuffe deg, men jeg ville ikke kjøpt den forsterkeren uansett pris omtrent da det ikke er noen som helst spesifikasjoner oppgitt på den. mulig jeg er blind, men jeg fant ikke merke engang? står carvor 800W på forsterkeren på bildet, men det er alt man får vite virker det som.

få tak i spesifikasjonene til den så blir det lettere å si hvordan den er. men det jeg kan si helt sikkert er at den neppe klarer å drive 2x 1000W elementer da den antageligvis har en RMS effekt på ca halvparten av max-effekten (800W). vanskelig å si når det ikke står viktige spesifikasjoner på elementet heller omtrent, men mulig det kunne passet med en forsterker til ett element. blir ren gjetting uten spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spm om en denne forsterkeren på 800W klarer å drive disse 2

Den nettbutikken http://www.uscarvor.no er opprettet for å utnytte kunders godtroenhet og uvitenhet til å betale mest mulig for disse produktene når det selges på Netthandelen, Qxl og andre sider. Prisene er satt høyt i været og er helt urealistiske. Legg merke til at det er umulig å finne ut hvem som driver siden/"firmaet". Ingen navn, adresse, org.nummer eller noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i bunn og grunn reale møkkaprodukter fra ende til annen. USCarvor er ikke noe annet enn lavkvalitets kinaprodukter, med usannsynlig høye priser i nettbutikken.

Som Transmedia påpeker er det ingen form for seriøs kontakt info eller annen form for info, dette er urovekkende.

Når det gjelder BoomBoom har vel denne gesjeften fått endel midre positiv omtale her på forumet. Dette skal jeg ikke kommentere, men flere av produktene virker for meg å være lavkvalitetsprodukter uten dokumenterte ytelser.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... da bør de ta en titt på f.eks Pioneer TS-W121SPL til 1490 eller TS-W3004SPL til 1790!

Der snakker vi GODE elementer til en sykt lav pris.

Gi faen i både forsterker og element om du bryr deg om lyd..

Desverre er det pr idag alt for mange "nybegynnere" som tror på disse hongkong gateselger produktene som dukker opp som lover ditt og datt...

Qxl f.eks er verste stedet... mange luringer som importerer store kvanta med slik dritt og som reklamerer i annonsene sine at det er proffe greier etc. etc. skulle vært hengt!

Eksempler på dumme (overskrifter) annonser er f.eks:

Norges RÅESTE subwoofer!!!!!!!!!

Verdens beste subwoofer!!!

5000w!

osv... ett lite hint er f.eks prisen... 5000w monoblokk til 2499? øh ja veldig..

verdens beste sub til 700kr ? lol neppe. Hadde dette vært tilfelle ville nok de ekte, raserene og dedikerte merkene ha gått konkurs for lenge siden..

STYR for guds skyld unna disse idiotene..

Hadde f.eks en fyr på msn her om dagen( 18 år gammel og bygger sitt første anlegg)... han hadde handla fra boom boom lign. forhandler som lova gull og grønne skoger... han satt å skrøt på msn om greiene og fortalte alt slags rare greier om hva opplegget hans skulle klare... han skulle banke meg med anlegget sitt å greier... spiller mye høyere og med mye mye mere trykk enn meg.. (sa iallefall leverandøren)

jaja jeg møtte fyren og hørte på anlegget hans... vi snakker singel 12" på kanskje 125w rms og en monoblokk som det sto 1000w på... det var ikke mye bra nei... han fikk høre på mitt anlegg og da ble han veldig skuffa faktisk.. prøvde å få tak i leverandøren via alle mulige måter for å stille han til rette og får selvfølgelig ikke tak i han.

ikke tro på alt dere leser folkens. Snakk med folk som KAN bilstereo... gjerne via en butikk som faktisk finnes... ikke bare på internett men også en som har butikk som du kan besøke.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar.. !

Har sendt E-mail til begge sidene, ingen svar, har faktisk sendt flere enn 1 :mad:

på boomboom.no står det at de svarer innen 24 timer, bare tull !!

Har ventet en stund på svar nå..

Har jo budt på varen(subben) til boomboom.no, og det står:

'

Vi vil understrekke at absolut ALLE vinnende bud er BINDENDE.Kjøper blir kontaktet av oss på mail straks etter budrunde med informasjon om betalingsalternativer .I tilfeller der handel ikke gjennomføres på grunn at kjøper nekter å fullføre den , sender vi faktura ,evt. puring og inkasso på hele beløpet som var vinnede bud .Ved å vinne bud på våre auksjoner ,bekrefter kjøper at han/henne er gjort seg kjent med våre salgsbetingelser. Avbestillingsgebyr på en vare er 790,- kroner.Hvis gebyret ikke betales sender vi faktura til deg på avbestillings gebyret via vårt innkrevnings byrå.

'

Så jeg kan jo ikke angre ?!

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avbestillingsgebyr på en vare er 790,- kroner.Hvis gebyret ikke betales sender vi faktura til deg på avbestillings gebyret via vårt innkrevnings byrå.

'

Så jeg kan jo ikke angre ?!

790kr i avbestillingsgebyr? det kan ikke være lovlig??

hvis du gidder... send en mail til QXL og si ifra at selger er useriøs, juger på vare spesifikasjoner og er umulig å kontakte... enveis komunikasjon fra selger til kjøper er ikke positivt.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

790kr i avbestillingsgebyr? det kan ikke være lovlig??

hvis du gidder... send en mail til QXL og si ifra at selger er useriøs, juger på vare spesifikasjoner og er umulig å kontakte... enveis komunikasjon fra selger til kjøper er ikke positivt.

Fant faktiskt ut at subben ikke er på 1000W peak power, den er på 800, fant en side om subben..

Ja sender mail !

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har din fulle rett med å avbestille. Kommer du til å få en faktura så kan du politi annmelde dem. Dessuten så står det klart fra på QXL sine hjemme sider att ALLE USERIØSE ANONNSER BLIR POLITIANNMELDT OGSÅ SELGERE

Hvordan kan jeg avbestille når dette står klart på auksjon siden :

'

Vi vil understrekke at absolut ALLE vinnende bud er BINDENDE.Kjøper blir kontaktet av oss på mail straks etter budrunde med informasjon om betalingsalternativer .I tilfeller der handel ikke gjennomføres på grunn at kjøper nekter å fullføre den , sender vi faktura ,evt. puring og inkasso på hele beløpet som var vinnede bud .Ved å vinne bud på våre auksjoner ,bekrefter kjøper at han/henne er gjort seg kjent med våre salgsbetingelser. Avbestillingsgebyr på en vare er 790,- kroner.Hvis gebyret ikke betales sender vi faktura til deg på avbestillings gebyret via vårt innkrevnings byrå.

'

? Er det bare tull, kan de ikke senne mg begyr?

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, hvis jeg ikke får avbrytt den/de subwooferene,

hvilken av disse 2 forsterkerne klarer å drive subben/subbene best ?

Subwoofer:

Nitro 12" 1000 Watt High Performance Dual Voice

Alternativ:

1* Lanzer 2 Channel 600 Watts High Power MOSFET

2* usCARVOR 2 channel 800 W

Haster.... helpme

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider