Gå til innhold

Katalysator på 86 modell?

Ranger emnet

Jarlis

Anbefalte innlegg

Heisann, har en 86 modell 740 med B230A motor, lurer på om jeg har katalysator i den?

Har ett spørsmål til, Luftfilteret er møkkete, om jeg setter på ett sportsfilter, må jeg justere gasseren?

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det?

Ser du har samme modell, å du har ikke orginalt ?

Mener å ha sett noen skrive at 86 modeller av disse typene kan ha katte orginalt..

På hvilke måter hadde motoren blitt bedre ved montering av konfilter, hvor mange flere hk? eller burde jeg kombinert det med å sette på effektanlegg?

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er helt sikker, jeg har ikke kat.

det er bare å legge seg på kne og se under skal være

3 potter på bilen orginalt. (en ved Girkassa en før og en etter bakakslen)

tror ikke man "kan" ha kat på forgassermotorer for blandings forholdet ikke er konstant som en kat trenger (mest bare innsprøytnings motorer som har kat )

konfilter vet ikke hvor mye du tjener men ikke mye må nesten ha skold på det for at det ikke skal dra inn varm luft.

effekt anlegg kan jeg heller ikke svare for men jt sier 6-8% økning på deres produkt.

MVH Jørn Rune

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider