Gå til innhold

CD spiller

Ranger emnet

Mr. SQ

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter noen CD spillere. Denne delen av markedet er vel den jeg har minst oversikt over, og søker derfor input.

Jeg er overhodet ikke interessert i å benytte innebyggede prosessorer og annet jall. Jeg er ute etter spiller(-e) med godt drivvverk, solid mekanisk oppbygging og god konverter.

Jeg har vært inne på tanken å hente inn nakamichi, men desverre så har ikke disse spillerne det aller beste ryktet rent holdbarhetsmessig, og det er litt skummelt. Dem ligger dog fortsatt på listen over interessante spillere til eget bruk.

For å ha sagt det med en gang: Jeg er ikke interessert i input fra noen som tror, eller har-hørt-at-noen-har-sagt, men om noen har seriøs lytteerfaring fra en viss type spiller, med godt resultat, del det gjerne. Spar meg også for generelle uttalelser som "Alpine er bra", eller "Pioneer er bra". Det gir meg ingen ting.

Dette er ikke for å være gretten, jeg vil bare få seriøse og begrunnede innspill.

Håper på endel veloverveiede innspill.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neby Hi-Fi consept tar inn McIntoch, hvordan holdbarheten er på disse vet vel de ferreste her i landet..

Du kan jo ta hvilken som helst Prossesorbehengt spiller å kjøre den uten prossesering.

Da har du jo mange å velge i mellom.. Valget vil da bli den DU liker best, lydmessig.

En skal ikke stikke under en stol, at karakteren på lyden fra de forskjellige merkene er forskjellig, uten at en bestemt kan si at den ene er bedre en den andre. Det blir opp til hver og enkelt sin personlige smak.

Det fins jo også noen som tilbyr sepparat da-konvertere på markedet, kanskje det hadde vært noe.

Jeg er på jakt etter noen CD spillere. Denne delen av markedet er vel den jeg har minst oversikt over, og søker derfor input.

Jeg er overhodet ikke interessert i å benytte innebyggede prosessorer og annet jall. Jeg er ute etter spiller(-e) med godt drivvverk, solid mekanisk oppbygging og god konverter.

Jeg har vært inne på tanken å hente inn nakamichi, men desverre så har ikke disse spillerne det aller beste ryktet rent holdbarhetsmessig, og det er litt skummelt. Dem ligger dog fortsatt på listen over interessante spillere til eget bruk.

For å ha sagt det med en gang: Jeg er ikke interessert i input fra noen som tror, eller har-hørt-at-noen-har-sagt, men om noen har seriøs lytteerfaring fra en viss type spiller, med godt resultat, del det gjerne. Spar meg også for generelle uttalelser som "Alpine er bra", eller "Pioneer er bra". Det gir meg ingen ting.

Dette er ikke for å være gretten, jeg vil bare få seriøse og begrunnede innspill.

mvh

Glenn

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neby Hi-Fi consept tar inn McIntoch, hvordan holdbarheten er på disse vet vel de ferreste her i landet..

Du kan jo ta hvilken som helst Prossesorbehengt spiller å kjøre den uten prossesering.

Da har du jo mange å velge i mellom.. Valget vil da bli den DU liker best, lydmessig.

En skal ikke stikke under en stol, at karakteren på lyden fra de forskjellige merkene er forskjellig, uten at en bestemt kan si at den ene er bedre en den andre. Det blir opp til hver og enkelt sin personlige smak.

Det fins jo også noen som tilbyr sepparat da-konvertere på markedet, kanskje det hadde vært noe.

McIntosh MX406 skal jeg bruke på mitt neste prosjekt. Suveren spiller.

Grunnen til at jeg spør om spiller uten prosessor, er at jeg gidder ikke betale for noe jeg ikke skal bruke. Om det derfor finnes noen rimeligere versjoner, med samme konverter og drivverk, men uten alle duppedittene er jeg fornøyd.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mvh

Glenn

Helt enig med deg Glenn, Nakamichi er et meget spennende merke. Jeg vet å at de slet litt med den mekaniske kvaliteten på spillerne sine en periode. Dette problemet skal vist nok være løst og kvaliteten er nå meget god.

Ellers er jo McIntosh sine spillere gode, de har noen minuser på brukervenligheten. De har f.eks. ikke spole funksjon.... Men lyden derimot er det ikke noe å si på.

Ellers har jo Pioneer og Alpine endel bra spillere/driverk med digital utgang, så kan man jo bare kjøpe seg en god D/A-konvorter og putte i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denon? Såvidt meg bekjent er det ikke noen som fører Denon bilstereo i landet lengre..

Denon spillere er faktisk vurdert. Er ikke umulig at jeg sende dem en liten mail. Var hvertfall glimrende spillere.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Glenn, Nakamichi er et meget spennende merke. Jeg vet å at de slet litt med den mekaniske kvaliteten på spillerne sine en periode. Dette problemet skal vist nok være løst og kvaliteten er nå meget god.

Ellers er jo McIntosh sine spillere gode, de har noen minuser på brukervenligheten. De har f.eks. ikke spole funksjon.... Men lyden derimot er det ikke noe å si på.

Ellers har jo Pioneer og Alpine endel bra spillere/driverk med digital utgang, så kan man jo bare kjøpe seg en god D/A-konvorter og putte i bilen :)

Vet du hvilke modeller fra Alpine og Pioneer som har digital utgang?

Egentlig er jeg mest ute etter en forholdsvis rimelig spiller til det prosjektet jeg holder på med nå. neste prosjekt blir mest sannsynlig MX406.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg mest ute etter en forholdsvis rimelig spiller til det prosjektet jeg holder på med nå. neste prosjekt blir mest sannsynlig MX406.

Glenn

Når det gjelder Pioneer spillere ville jeg spurt Kjetil, han er guru på det området!!

Når det gjelder Alpine ville jeg tatt en telefon til Geir Bakken i Lava og spurt han.

Dette høres litt spennende ut, liker Pure passiv tankene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Pioneer spillere ville jeg spurt Kjetil, han er guru på det området!!

Når det gjelder Alpine ville jeg tatt en telefon til Geir Bakken i Lava og spurt han.

Dette høres litt spennende ut, liker Pure passiv tankene dine :)

Prosjektet jeg holder på med nå, blir en blanding av passiv og aktiv, men jeg liker ikke digitale prosessorer, da dem jobber med kompressjon av signalene. Det er et svært gunstig priset oppsett hva alle høyttalere i bilen har en fullpris veil på 4800,-

Neste prosjekt blir noe helt annet. Det blir High-End passiv løsning med det ypperste jeg kan skaffe. Sannsynligvis vil jeg delta i EMMA med denne.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glenn[/quotespilleren for deg glenn,er en pioneer dex-p9r eller en dex-p90r,disse spillerne har INGEN duppeditter,kun 3stk signal utganger! optisk utgang har de også....dex-p9r får du tak i brukt også tipper jeg. markedes fineste spillere er det også....alpine har ikke noe som passer dine ønsker faktisk. ketil eller anders skaffer deg en sånn spiller tipper jeg.

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spilleren for deg glenn,er en pioneer dex-p9r eller en dex-p90r,disse spillerne har INGEN duppeditter,kun 3stk signal utganger! optisk utgang har de også....dex-p9r får du tak i brukt også tipper jeg. markedes fineste spillere er det også....alpine har ikke noe som passer dine ønsker faktisk. ketil eller anders skaffer deg en sånn spiller tipper jeg.

Har aldri fått hørt en P9, eller P90 uten prosessor. Har liksom hørt at dem ikke er så mye å skryte av. Det trenger dog ikke bety stort.

Nye P90 er jo svært lekker å se på. Om den lydmessig er på nivå, kan denne være en spennende kandidat.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen presisere hva en spiller uten prosessor vil si for noe?

Prosessor kalles også DSP Digital Sound Processor, eller digital lydprosessor om du vil. Denne kan inneholde alt fra EQ både preset, og egendefinert, samt tidskompensasjon og delefilter.

Grunnen til at jeg ikke vil ha dette, er at disse jobber med kompressjon fordi dem er ikke kraftige nok til å prosessere full oppløsning på materialet dem fores med. I mine ører dreper dette dynamikk og troverdig presentasjon. Det vil enkelt fortalt si det samme som å konvertere til lavoppløst MP3, WMA etc.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider