Gå til innhold

hvor har dere forsterkeren?

Ranger emnet

Esh

Anbefalte innlegg

da må du isåfall først lage til en plate på seteryggen du kan skrue fast i..evt om du finner en annen ordning for seteryggen består bare av en tynn (dritt)isolerings plate, den gråe, og den ville ihvertfall ikke jeg hengt min forserker på for å si det sånn! og bak den er det en metallplate med noen store hull skjørt ut, og der ser du rett i skummgummien i stolryggen..

har du basskasse og? åssen har du plassert den? jeg festa min forsterker på kassen..har ikke tilgang på digi-cam for øyeblikket, men tar bilder så fort jeg får tak i et..jeg syns løsningen min ble rimelig brukbar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde den skrudd fast i seteryggen.. gikk fint det... bare bora hull der og satt inn karosseriskruer...... det gikk flott.... så veldig ryddig ut... men det gjør det ikke nå..... kjørte litt fort i en sving, fikk sladd også vrengte av dekket.... bare slang alt inn i bagasjerommet etter dekks skiftet, og er nå uten lappen pga en sladd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har forslag til basskasse? hadde vært fint å fått brukt det rommet under hatthylla, men har 2 12" og de har såpass tykk kant at det går ikke inn der.. men hadde gått å lagd en skråvegg eller lignende for å få det til.. blir bedre det en å ha 2 løse kasser.. noen forslag?

* Subaru Impreza WRX STI

-Volvo 240 Turbo prosjekt

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

-Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke basskasse ennå. men tenkte jeg skulle lage en basskasse lukket på 35 liter,

men skal jeg da trekke fra subben sin størrelse eller skal jeg lage rommet på 35 liter

jeg ville ikke festet den til kasse. for det kan komme vibrasjoner i kassa. da er det bedre at den er skrudd fast i en treplate i fast karosseri.

jeg tenkte jeg skulle ha den under det rommet bak. men orket ikke tanken på å bygge en skrå kasse. kanskje det kommer i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke basskasse ennå. men tenkte jeg skulle lage en basskasse lukket på 35 liter,

men skal jeg da trekke fra subben sin størrelse eller skal jeg lage rommet på 35 liter

jeg ville ikke festet den til kasse. for det kan komme vibrasjoner i kassa. da er det bedre at den er skrudd fast i en treplate i fast karosseri.

jeg tenkte jeg skulle ha den under det rommet bak. men orket ikke tanken på å bygge en skrå kasse. kanskje det kommer i fremtiden.

Tåler ikke forsterkeren din vibrasjonene fra kassa, så kan du bare kaste den!!!!!!!!!!! :) Skru kassa fast i bilen, og forsterkeren i kassa! Også lager du et lite pent deksel over det hele, som forsterkeren stikker ut fra, så blir det så flott atte! :) Hva slags element skal du bruke? 10 eller 12 tom? Jeg hadde bygd kasse på ca 20 liter til 10 tom og 27-30 liter til 12 tom. Funker bra til det meste av musikk. :)

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er rimelig nybegynner på dette med bilstereo..men etter det jeg har forstått så om du bommer en liter å to-tre, er det ikke så mye et vanlig øre legger merke til..men det du må huske når du lager kassen, er å kappe til riktige mål. planlegg før d begynner åsen platene skal stå "mot" hverandre..og ha platetykkelsen i bakhodet så du kompanserer for den om du setter veggene oppå bunnplata, å åssen du setter på toppen..

jeg blingsa litt når jeg lagte min kasse, så den ble 2-3mm for høy(heldigvis ikke mer!) da satt jeg en jekk på hver side å jekket opp mellom tanken og hattehylla, pluss en jekk mellom kasen og veggen der med skiltet. skled sakte å sikert inn..å sitter som FAEN! er nok ikke den gunstigste løsningen men.. jeg brukte noe avkapp å laget to lister som jeg kledde i samme filten som kassen, så skrudde jeg de på baksiden av kassen, å monterte forsterkeren på der..ser etter mine øyne ganske fint ut..har som sagt ikke tilgang på digi-cam nå, men kan prøve å få lånt et å lagt ut bilde..

mdf er forresten gunstig å kjøpe på coop bygg, betalte 169kr for 40bred,24tykk, og lengden husker jeg ikke,men smøg akkurat oppi hengeren som er rimelig stor(to akslet) filt,ull,spraylim og terminal kjøpte jeg på biltema=meget billig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider