Gå til innhold

Lakkering av plast

Ranger emnet

Taviren

Anbefalte innlegg

matte forsiktig, så legge plastprimer, så lakkere. uten primeren så kan du pelle lakkflak etter en mnd..

Matte med hva... Er det no spesiell spray du anbefaler? Grunning og lakk.. Bare kjøpe fra bilxtra eller? Var veldig fornøyd med sotespray, men spraya ikke grunning inne i bilen da jeg lakka interiør.. Det merker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har matta skjørt og andre plast detaljer med 180 papir på rondell, men hvis du skal håndmatte så skulle det gå greit med 240 tenker jeg..

kan være greit å gå over plast primeren med 400 papir etterpå også.

jeg bruker for det meste U-POL produkter som jeg kjøper på mobirek i lillestrøm og er ganske fornøyd med det.

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matter du med 180?! det er jo nesten for grovt til vanlig grunning det... matting gjør du med 400 eller 500 papir, gjerne med en "pad" (stålull lignende greie som riper opp lakken) legg plastic primer vent til den har tørka (15 min) legg basen, vent 10 min og legg klarlakk... alt det her får du fint blandet på sprayboks, sørg for å få med bra dyser. enkelt og greit for de som ikke har utstyret :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får alle slags type dyser til spraybokser. har du ikke sett hva noen av taggerne gjør? men dessverre så vet jeg ikke hvor man får tak i de dysene. tror du får bare høre på butikken om de har forskjellige dyser. bare husk å prøvespray på noe, så du vet hva dysa gjør.

ja jeg matter med 180 papir. men det er på rondell. hender at jeg går over med 240 eller enda finere for den saks skyld, men det kommer ann på hva slags plast det er.

* suzuki GSX-R 750 '92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får alle slags type dyser til spraybokser. har du ikke sett hva noen av taggerne gjør? men dessverre så vet jeg ikke hvor man får tak i de dysene. tror du får bare høre på butikken om de har forskjellige dyser. bare husk å prøvespray på noe, så du vet hva dysa gjør.

ja jeg matter med 180 papir. men det er på rondell. hender at jeg går over med 240 eller enda finere for den saks skyld, men det kommer ann på hva slags plast det er.

Det er vel samme type plast som du finner på mobiltelefoner eller no. Lurer på om jeg i det hele tatt trenger å pusse den plasten ned? Det er ikke lakk der og plasten er helt glatt og fin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det ikke er lakk der i det hele tatt, så holder det å gå over med 400 papir. men du må matte for at lakken skal ha noe å bite i. men husk å bruke plast primer, ellers så kommer det til å flasse av. og hvis du har brukt no "back to black" eller no sånt på den, så husk å vaske over med silikonfjerner etter du har matta den, ellers så får du noen spennende mønster i lakken.. thumpsup

* suzuki GSX-R 750 '92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...