Gå til innhold

Volvo trenger motor

Ranger emnet

Krishell

Anbefalte innlegg

Sitter og lurer på hvaslags motor jeg skal ha i min 142, Har hatt en turbo motor fra 740 der nå og vil ha noe med litt mere fres i.

Har tenkt på og bygge den om til 16v og kjøpe nye stempler og veiv men er usikker på om jeg skal koste på meg datasprut for og få dette til og fungere så man får litt effekt i det. Aldri satt opp datasprut og vil heller ikke kaste vekk alle penge på at noen skal benke dette og få max ut av det. ( får heller ta slikt senere).

Ellers så har jeg tenktpå og dytte ned i en motor fra et annet bil merke ellerno. bmw har jo friske motorer med vil jo helst ha turbo.

Noen som har hatt noen lignende prosjekt eller vet om noen motorer med ledningsnett. ( tenker på turbo motorer med litt effekt, helst 2-300 +).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..sorry no offence, men hvis du har en 142 med 740turbomaskin, og syns den er for daff, ville jeg absolut trodd du selv viste hva du ville satt i for å få den enda friskere..!?

mulig jeg tar feil men...

hadde jeg vært deg ville jeg fått en LT motor fra 940 samt M90(om detta er mulig?), da holder du deg greit innenfor antall hk som godkjennes, Nm husker jeg ikke,men tror ikke det er noe prob.. men så godkjenner du motorbyttet, så begynner du å koste på bil/motor..

vet ikke om du er enig, men er ihvertfall et forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo hvordan motorer jeg kan putte inn for og få den litt friskere ja. men tenkte kanskje noen andre her hadde erfaringer etc. poenget er og ikke kappe i filler for og få plass til motoren. er jo en del 142r med t5 motorer rundt om etc. forklarte meg vell kanskje litt dårlig også. skal prøve forklare litt bedre om litt *opptatt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider