Gå til innhold

Ford Scorpio bra bil?

Scorpio 89

Anbefalte innlegg

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde en hvit 2,0 EFI 1986 modell som førstebil, den holdt 3mnd, men det var mye min egen feil da.. Bilen var solid den, og en bra førstebil.. Jeg var førstevalg til å hente kompiser på fylla, fikk en gang 8stykker i baksetet:D Ble rimelig lav på hekken da:D

Hos meg ble rust på kanalene og i bakskjermene, drivknutene laget fine "klunk-klunk" lyder.. Det som tok knekken på den var at jeg brukte innvendig motorvask på den, og 2uker etter oljeskift sa det plutselig "dangdangdangdang"... Hurra for rådebank:(

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plass å ha med seg damer baki der ja :hammer

s

Bytt om på "med" og "seg"

God plass å he seg med damer baki der ja.

2.8 bruker rundt litern på blandet kjøring

Disse tåler å bli grise kjørt med.. Kompis av meg har hat mange scorpioer.. Og de er blitt tynet på det meste.. Hadde en som jorde/vinter bil og den klarte vi ikke å få livet av før vi måtte vrake den pga krav om årsavgift.. (15.mars) Og da hadde den gått som vinterbil hele vintern..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2.8 liter er jo ganske så stor motor. og med litt blandet kjøring blir det fort litern hvis ikke mer..

Men kjører du som ei bestemor så ligger den på 0.7 tenker jeg.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du leke deg med en scorpio v6 fyker forbruket i været. Ved litt inspirerende kjøring (burning, sladd, først ut av lyskryss osv) ender du nok på nærmere 2 liter mila.

Min erfaring er at scorpio tåler fryktelig mye. Har burna, sladda på tørrasfalt og slikt fryktelig mange ganger med både min og andres biler uten at de har tatt kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du leke deg med en scorpio v6 fyker forbruket i været. Ved litt inspirerende kjøring (burning, sladd, først ut av lyskryss osv) ender du nok på nærmere 2 liter mila.

Min erfaring er at scorpio tåler fryktelig mye. Har burna, sladda på tørrasfalt og slikt fryktelig mange ganger med både min og andres biler uten at de har tatt kveld.

hvilken motor hadde du2.8?? modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider