Gå til innhold

Ford Scorpio bra bil?


Scorpio 89

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

stor forskjell fra 2.8 til 2.9.

 

hydrauliske løftere, kamkjede, 3 ports utblås m.m på 2.9 i forhold til 2.8 som har mekaniske løftere og kamdrev og bare 2 utblås

 

2.9 er pen motorn, går rent.

2.4 har de beste toppene, sprikker aldri.

 

men 2.8 motoren er vel min favoritt. annerkjent motor, også brukt innen racing (weslake rs2600 f.eks) + at den er jæævlig seig, overdimensjonert, liten slaglengde. Tåler juling

 

bygger turbo på min , håper på i overkant av 300hk

 

Go petter GO GO GO :pimp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor forskjell fra 2.8 til 2.9.

 

hydrauliske løftere, kamkjede, 3 ports utblås m.m på 2.9 i forhold til 2.8 som har mekaniske løftere og kamdrev og bare 2 utblås

 

2.9 er pen motorn, går rent.

2.4 har de beste toppene, sprikker aldri.

 

men 2.8 motoren er vel min favoritt. annerkjent motor, også brukt innen racing (weslake rs2600 f.eks) + at den er jæævlig seig, overdimensjonert, liten slaglengde. Tåler juling

 

bygger turbo på min , håper på i overkant av 300hk

 

Go petter GO GO GO :pimp

 

2,9 før rundt 89 har mekaniske løftere. Det er bilene med katalysator som har hydrauliske løftere osm jeg skrev lengre opp.

 

Tøft at du bygger turbo! Kanskje lage en liten tråd om den? :)

87 Ford Scorpio RS 2,4i

00 Golf 1,6 Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg Scorpio for få dager siden, 1988 2.9i GL . Så langt er jeg veldig godt fornøyd, men skulle vel ikke så mye til da jeg hadde ei 200T stv merce tidligere. Alt var galt med denne bilen, var et pengesluk........

Kjørekomforten er vel det jeg like best med denne, kjekt med automatgir syns nå jeg.

 

Var selvsagt noen problemer, men hva kan jeg forvente til 4k.

 

Spurte om dette i teknikk delen av forumet, men burde kanskje spurt her direkte på Scorpio delen.

 

Uten at jeg skal lage dobbelpost så var problemet at sentrallåsen plutselig sluttet å virke.

 

Da jeg fikk bilen og skulle låse, begynte dørene å låses samtidig med at det kom en "pipelyd" som varte i 2-3 sekunder. Gikk så greit å åpne igjen. Er mulig lyden kom da jeg åpnet bilen, men er 99% sikker på at det var da jeg lukket.

 

Så installerte jeg CD spiller, og rotet da med ledningene som var i området der. Låste bilen.

Dagen etter kunne jeg ikke få åpnet dørene, ingenting skjedde da jeg vred om nøkkelen, prøvde i begge dører men ingenting skjedde.

Etter en stund prøvde jeg bakluka og denne gikk det greit å åpne, krabbet så inn i bilen og åpnet fra førersiden, alle dørene åpnet seg så.

 

Lukket så dørene igjen og vred om nøkkelen for å låse, og dørene låste seg greit, men "pipelyden" var borte. Det samme skjedde da jeg prøvde å låse fra passasjersiden.

 

Var så umulig å åpne dørene både fra fører og passasjer siden. Jeg må rett å slett gå inn bakveien om jeg skal låse. Blir litt tungvint i lengden, og er jo ofte jeg har behov for å låse.

 

Noen som vet hva problemet er? Holder på å få tak i Haynes manualen, så skal se om jeg finner info om systemet der. Hvor finner jeg sikringene/releene til sentrallåsen? Verken den boksen i motorrommet eller over hanskerommet har noe til dette, fant heller ingen sikringer under rattet, ei heller i området rundt.

Kan det sitte i døra? Sikkert noen her på Scorpio forumet som har greie på dette, og hjelp taes imot med takk. Håper Haynes kan gi meg den info jeg trenger, er ikke alltid like lett med ny bil.

 

Bortsett fra dette har jeg fått ett veldig bra førsteinntrykk, og syns bilen er en drøm å kjøre.

 

Noen som vet greieste måten å fjerne alarmen som går for å opplyse fører om at døra står oppe. Irriterer meg grenseløst. Har kommet fram til at den befinner seg i området innenfor varmeapp. styringen.

 

Hjelp tas imot med takk

Merci

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
stor forskjell fra 2.8 til 2.9.

 

hydrauliske løftere, kamkjede, 3 ports utblås m.m på 2.9 i forhold til 2.8 som har mekaniske løftere og kamdrev og bare 2 utblås

 

2.9 er pen motorn, går rent.

2.4 har de beste toppene, sprikker aldri.

 

men 2.8 motoren er vel min favoritt. annerkjent motor, også brukt innen racing (weslake rs2600 f.eks) + at den er jæævlig seig, overdimensjonert, liten slaglengde. Tåler juling

 

bygger turbo på min , håper på i overkant av 300hk

 

Go petter GO GO GO :pimp

 

Er det vanskelig å bygge turbo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår