Gå til innhold

Instrument problem

Ranger emnet

Cchris

Anbefalte innlegg

Har funnet ut litt mer. Den funket ikke når jeg skulle ut og kjøre i dag, men så slo jeg litt forsiktig på det, og jammen så virket den. Har prøvd å slå litt forsiktig før, men da virka den ikke. Så jeg antar at det er selve instrumentet som det er noe galt med. Noen som veit hva jeg kan gjøre med det for å få det til å virke hele tida?

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut litt mer. Den funket ikke når jeg skulle ut og kjøre i dag, men så slo jeg litt forsiktig på det, og jammen så virket den. Har prøvd å slå litt forsiktig før, men da virka den ikke. Så jeg antar at det er selve instrumentet som det er noe galt med. Noen som veit hva jeg kan gjøre med det for å få det til å virke hele tida?

kan jo være motoren som driver turtallsnåla som er gåen da.. bytt hele instrumentet for å se :)

Edit: hvis du har en "turteller" liggende.. så kan du jo bytte ut bare den da...

de skal vel være identiske med de som GL/CL har.. (sett bort i fra hvis du har 8k rpm da)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 8k rpm turteller. Jeg skal skru det ut og se på det jeg. Se om jeg finner noen "løse" kontakter osv. Er så utrolig irriterende at den ikke virker når jeg kjører.. Men det er bare periodevis. Virket hele veien når jeg kjørte til jobb i dag, som tar 40 min. Takk for svar så langt!

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turtelleren mener jeg er koblet til coilen..

Kan være ha blitt dårlige "baner" på printen bakpå instrumentet ditt.

Mener den går på coilen jeg også, men er ikke 100% sikker. Kan jo var som du sier at den er dårlige baner på printen. Ikke umulig, men den har funka i hele dag. Merkelig!

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener den går på coilen jeg også, men er ikke 100% sikker. Kan jo var som du sier at den er dårlige baner på printen. Ikke umulig, men den har funka i hele dag. Merkelig!

Sier bare en ting: Dårlig kontakt et sted. Å hvis det fungerer nå blir det nok vanskeligere å finne feilen, du får bare vente og se :) (og krysse fingerene for at det holder seg bra)

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare en ting: Dårlig kontakt et sted. Å hvis det fungerer nå blir det nok vanskeligere å finne feilen, du får bare vente og se :) (og krysse fingerene for at det holder seg bra)

Var noe sånt jeg tenkte også. Men så var det det og finne ut hvor. For når den ikke virka, så prøvde jeg og kobla fra kontaktene til instrumentet for så å koble det på igjen, men det ble ikke bedre. Så feilen må ligge et annet sted. Får bare håpe det holder seg. Lov og håpe!

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe sånt jeg tenkte også. Men så var det det og finne ut hvor. For når den ikke virka, så prøvde jeg og kobla fra kontaktene til instrumentet for så å koble det på igjen, men det ble ikke bedre. Så feilen må ligge et annet sted. Får bare håpe det holder seg. Lov og håpe!

sjekk ledningen som går fra coil til turteller... mulig den har avisolert seg og jorder seg på turen til telleren ?

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider