Gå til innhold

Kjedelig med bare B200K

Ranger emnet

gladdis

Anbefalte innlegg

Jeg har en 85-mod DL med B200K motor. Jeg har veldig lite peiling på motor, og null peiling på mekking.

Jeg kunne godt ha tenkt meg litt mer fart og aks (spesielt aks, fartsbot kan jeg få uansett;) ) Hvilken effektøkning vil jeg få, om jeg for eksempel bytter til effektanlegg og grenrør? Hva med sportsfilter?

Jeg er student og vil ikke ta meg råd til så store utgifter på en gang, hvordan bør jeg prioritere, og finnes det billigere alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med effektanlegg og grenrør kan du vel vente ca 10 -> 15 % effekt og moment økning... Sportsfilter er det ikke stort å tjene på.. Men det blir jo litt lyd igjennom det da...!

Du kan vel få en liten økning med å bytte gasser å, ikke særlig bra den gasseren du har..

Ellers er vel en kvassere kam et bra alternativ! Vet ikke hviken kam du har men en k-kam funker sikkert bra på din motor.

Alt dette koster sikkert mer en hva det vil koste deg å bytte til en større motor, men da må du vel kunne å skru litt!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du trimme billig, så kjøper du en ny kam K, H og VX3 er vel det som er best orginalt. Effektanlegg, grenrør og KN filter vil du nesten ikke merke forskjell på, kun lyden som blir anderledes. Bytte kam er tingen. Jeg har en VX3 kam til salgs, se på kjøp & salg delen her på forumet.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å drepe gleden, men kansje ikke å anbefale å bytte kam hvis du ikke har peil på å skru over hodet! Hehe

K motorn veit jeg ikke er helt glad i å bli skrudd så alt for mye på med tanke på det elektriske osv... =/

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips fra meg....

Riv bort alt det originale k-tenningsanlegget og erstatt det med et fra A-motoren. Grenrør gir også merkar forskjell sammen med annen kam.

Og til slutt: kast gasseren og erstatt den med en slags webergasser.

200K har vel vanlig fordelertenning slik som A motoren ? Eller husker jeg såå feil ? Begynner jo å bli noen år siden jeg hadde 240 med 200K motor.

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å drepe gleden, men kansje ikke å anbefale å bytte kam hvis du ikke har peil på å skru over hodet! Hehe

K motorn veit jeg ikke er helt glad i å bli skrudd så alt for mye på med tanke på det elektriske osv... =/

HEHE nei.

Bare for at det skal være sagt. JEG skal ikke gjøre så veldig mye, "gjøringen" skal andre få ta seg av. Jeg vil bare ha noen tips, så jeg vet hva som kan gjøres, og begynne å se hvor dyrt det blir etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned med forgassere! buuu!!

hehe, bytt til en litt kraftigere motor med innsprut, så sparer du bensin, tjener effekt, etc.

evnt kan du hive i b21et elns.. ikke så gale vanskelig, samt den har jo greit med effekt, for billig penge. du kan vel finne b21et for ca. 6 lapper, b230et for ca. 6-8, ft/fk for 10-15k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned med forgassere! buuu!!

hehe, bytt til en litt kraftigere motor med innsprut, så sparer du bensin, tjener effekt, etc.

ja, sku akkurat til å si det samme. bytt til en B230A (denne får du "gratis" og tar deg et par late dager å bytte. grei økonomi med en slik motor også) eller så kjøper du deg en B230E eller en B230F. evt. noe mer tøft med turbo. men ikke B230ET om du vil at det skal gå billig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider